Ir al contenido

Documat


Teacher Knowledge and Classroom Practice: Examining the Connection

  • Autores: Michael J. Gilbert, Barbara Gilbert
  • Localización: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, ISSN-e 1887-3987, Vol. 7, Nº. 2, 2013, págs. 51-61
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.30827/pna.v7i2.6130
  • Títulos paralelos:
    • Conocimiento del profesor y práctica en el aula: estudio de su conexión
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este artículo amplía la investigación existente sobre el conocimiento del contenido para la enseñanza (CKT) y su papel en el progreso del aprendizaje del alumno. Dos profesores, con medidas altas y bajas de CKT respectivamente, fueron observados el mismo día enseñando contenidos similares. Numerosos estudios publicados recientemente relacionan el logro de los estudiantes con el CKT del profesor y muchos colegios estadounidenses han empezado a considerar medidas de CKT en la toma de decisiones para la contratación y permanencia de profesores. La enseñanza observada en este estudio muestra que el contenido puede ser enseñado efectivamente por profesores con niveles distintos de CKT. No obstante, se observan diferencias significativas en la enseñanza que conducen a cuestiones importantes para formadores de profesores en formación y en ejercicio.

    • English

      This paper extends existing research regarding content knowledge for teaching (CKT) and the role it plays in advancing student learning. Two teachers, with high and low measured CKT respectively, are observed on the same day teaching similar content. Many studies have recently been published linking student achievement to teacher�s CKT and many US schools have begun including CKT measures in teacher hiring and retention decisions. Teaching observed for this study illustrates that content can be taught effectively by teachers across the spectrum of CKT levels, but observable and significant differences in teaching leads to important questions for in-service and pre-service teacher educators.

  • Referencias bibliográficas
    • Ball, D. L. (2003). What mathematics knowledge is needed for teaching mathematics? Secretary’s Mathematics Summit. Washington, DC. Retrieved...
    • Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education,...
    • Darling-Hammond, L., & Ball, D. L. (1998). Teaching for high standards: what policymakers need to know and be able to do. Philadelphia,...
    • Hill, H., Rowan, B., & Ball, D. L. (2005). Effects of teachers' mathematical knowledge for teaching on student achievement. American...
    • Ma, L. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics. Hillsdale, MI: Lawrence Erlbaum Associates.
    • National Commission on Teaching and America’s Future. (1996). What matters most: Teaching for America’s future. New York, NY: Author.
    • National Comprehensive Centre for Teaching Quality. (n.d.). Retrieved from http://www.tqsource.org/about.php.
    • Olson, J., Im, S., Slovin, H., Olson, M., Gilbert, M., Brandon, P., et al. (2010). Effects of two different models of professional development...
    • Wood, T. (1998). Alternative patterns of communication in mathematics classes: Funneling or focusing? In B. Steinbring & A. Sierpinska...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno