Ir al contenido

Documat


School Starters Early Structure Sense

  • Autores: Miriam M. Lüken
  • Localización: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, ISSN-e 1887-3987, Vol. 7, Nº. 1, 2012, págs. 41-50
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.30827/pna.v7i1.6133
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Sentido estructural temprano de estudiantes al inicio de su escolarización Analizo comparativamente las competencias relacionadas con patrones y estructura al comienzo de la escolaridad formal en escolares con bajo y alto rendimiento académico. El objetivo es evaluar la gama de sentido estructural de niños que se inician en la escuela. Los resultados sugieren en general altas competencias pre-instruccionales las cuales, no obstante, difieren considerablemente entre los escolares de bajo y alto rendimiento académico. Identifico hitos cognitivos para el desarrollo de un sentido estructural sólido.

    • English

      I analyse low and high achieving children�s competences regarding pattern and structure at the beginning of formal schooling comparatively.

      The aim is to evaluate the range of school starters� early structure sense.

      The results suggest overall high pre-instructional competences which, however, differ strongly between the mathematical high and low achievers.

      I name cognitive milestones for the development of a sound early structure sense.

  • Referencias bibliográficas
    • Economopoulos, K. (1998). What comes next? The mathematics of pattern in kindergarten. Teaching Children Mathematics, 5(4), 230-234. Flick,...
    • Goldstein, E. B. (2002). Wahrnehmungspsychologie. Heidelberg, Germany: Spektrum, Akademischer Verlag.
    • Krajewski, K., Liehm, S., & Schneider, W. (2004). DEMAT 2+. Deutscher mathematiktest für zweite klassen. Manual. Göttingen, Germany:...
    • Lüken, M. M. (2010). The relation between early structure sense and mathematical development in primary School. In M. F. Pinto & T. F....
    • Lüken, M. M. (2011). Das erkennen von mustern und strukturen im mathe- matischen anfangsunterricht. Theoretische grundlegung und empirische...
    • Mulligan, J., & Mitchelmore, M. (2009). Awareness of pattern and structure in early mathematical development. Mathematics Education Research...
    • Mulligan, J. T., Prescott, A., Papic, M., & Mitchelmore, M. (2006). Improving early numeracy through a pattern and structure mathematics...
    • Radford, L. (2010). The eye as a theoretician: Seeing structures in generalizing activities. For the Learning of Mathematics, 30(2), 2-7.
    • Threlfall, J. (1999). Repeating patterns in the early primary years. In A. Orton (Ed.), Pattern in the teaching and learning of mathematics...
    • Van Luit, J., Van de Rijt, B., & Pennings, A. (1994). The Utrecht Early Numeracy Test. Manual. Doetinchem, The Netherlands: Graviant Publishing...
    • Van Nes, F. (2009). Young children’s spatial structuring ability and emerging number sense. Utrecht, The Netherlands: All Print.

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno