Ir al contenido

Documat


Auditing the Numeracy Demands of the Middle Years Curriculum

  • Autores: Merrilyn Goos, Vince Geiger, Shelley Dole
  • Localización: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, ISSN-e 1887-3987, Vol. 6, Nº. 4, 2012, págs. 147-158
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.30827/pna.v6i4.6138
  • Títulos paralelos:
    • Inspección de las demandas de la alfabetización matemática en el currículo
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El National Numeracy Review Report reconoció que el desarrollo de la alfabetización matemática requiere un compromiso a través del currículo.

      Para explorar la naturaleza de este compromiso realizamos una inspección de la alfabetización matemática en el currículum de los últimos años de la educación primeria y los primeros de la educación secundaria en el sur de Australia. Utilizamos un modelo de alfabetización matemática que incorpora conocimiento matemático, disposiciones, herramientas, contextos y una orientación crítica. Encontramos que todas las áreas de aprendizaje en el currículo oficial presentan exigencias específicas de alfabetización matemática. Estos resultados deberían animar a los profesores a promover la alfabetización matemática de manera cada vez más rica en el currículo que implementan con los estudiantes.

    • English

      The National Numeracy Review Report recognized that numeracy development requires an across the curriculum commitment. To explore the nature of this commitment we conducted a numeracy audit of the South Australian Middle Years curriculum, using a numeracy model that incorporates mathematical knowledge, dispositions, tools, contexts, and a critical orientation. All learning areas in the published curriculum were found to have distinctive numeracy demands. The audit should encourage teachers to promote numeracy in even richer ways in the curriculum they enact with students.

  • Referencias bibliográficas
    • Australian Association of Mathematics Teachers (1997). Numeracy = everyone’s business. Report of the Numeracy Education Strategy Development...
    • Cockcroft, W. (1982). Mathematics counts. London, England: HMSO. Department of Education and Children’s Services (2005). South Australian...
    • Frankenstein, M. (2001, January). Reading the world with math: Goals for a critical mathematical literacy curriculum. Keynote address delivered...
    • Goos, M. (2007, August). Developing numeracy in the learning areas (middle years). Keynote address delivered at the South Australian Literacy...
    • Human Capital Working Group, Council of Australian Governments (2008). National numeracy review report. Retrieved February 23, 2012, from...
    • Malloy, C. (2002). Democratic assess to mathematics through democratic education: an introduction. In L. English (Ed.), Handbook of international...
    • McLeod, D. (1992). Research on affect in mathematics education: a reconceptualization. In D. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics...
    • Ministry of Education (1959). 15 to 18: A report of the Central Advisory Council for Education. London, England: HMSO.
    • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
    • National Curriculum Board (2009). Shape of the Australian curriculum: mathematics. Retrieved from http://www.acara.edu.au/verve/_resources/Australian_...
    • Noss, R., Hoyles, C., & Pozzi, S. (2000). Working knowledge: mathematics in use. In A. Bessot & J. Ridgeway (Eds.), Education for...
    • Organisation for Economic Cooperation and Development (2004). Learning for tomorrow’s world: First results from PISA 2003. Paris, France:...
    • Sfard, A., & McClain, K. (2002). Analyzing tools: perspectives on the role of designed artifacts in mathematics learning. The Journal...
    • Steen, L. (2001). The case for quantitative literacy. In L. Steen (Ed.), Mathematics and democracy: the case for quantitative literacy (pp....
    • Zevenbergen, R. (2004). Technologizing numeracy: intergenerational differences in working mathematically in new times. Educational Studies...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno