Behr, M., Harel, G., Post, T. y Lesh, R. (1992). Rational number, ratio and propor Rational number, ratio and proportion. En D. A.Grouws (Ed.),...
Centeno, G. y Jiménez, N. (2002). Pensamiento Matemático. Bogotá D.C.: Libros & Libros.
Clarke, D. M. y Sukenik, M. (2006). Assessing fraction understanding using task-based
interviews. En J. Novotná, H. Moraová, M. Krátká y N. Stehlíková (Eds.), Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology...
Clemente G. D., Ayala G. F., Favila J. J. y López E.E. (2001). Las fracciones: Una propuesta Constructivista para su enseñanza-aprendizaje....
Colombia, Ministerio de Educación Nacional (2008). Estándares Básicos en Competencias en Matemáticas. Recuperado de http://www.colombiaaprende.edu.co/html/mediateca/1607/articles-167733_archivo.pdf
Dos Santos, A. (2005). O conceito de fração em seus diferentes significados: Um estudo diagnóstico junto a professores que atuam no encino...
Hernández, C.A., Rocha, A. y Verano, L. (1998). Exámenes de estado: Una propuesta de evaluación por competencias. Bogotá D.C.: ICFES.
Kieren, T. E. (1976). On the Mathematical, Cognitive and Instructional Foundations of Rational Numbers. En R. A. Lesh (Ed.), Number and Measurement:...
Kieren, T. (1988). Personal Knowledge of rational numbers: Its intuitive and formal development. En Hiebert, J. y Behr, M. J. (Eds.) Number...
Kieren, T. (1993). Rational and fractional numbers: From quotient fields to recursive understanding. En T. P. Carpenter, E. Fennema y T. A....
Lamon, S. J. (2001). Presenting and representing: from fractions to rational numbers. En A. Couco y F. R. Curcio (Eds.), The roles of representation...
Levy-Leboyer, C. (2000). Gestión de las competencias. Barcelona: Gestión.
Llinares, S. y Sánchez, M. V. (1988). Fracciones: La relación parte todo (Primera ed.). Madrid: Editorial Síntesis.
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico (OCDE) (2005a). The PISA 2003 Assessment Framework. Mathematics, Reading, Science...
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico (OCDE) (2005b). Informe PISA 2003. Aprender para el mundo de mañana. Madrid, Santillana.
Post, T., Cramer, K., Behr, M., Lesh, R. y Harel, G. (1993). Curriculum implications of research on the learning, teaching and assessing of...