Ir al contenido

Documat


Evaluar para aprender matemáticas

  • Autores: Leonor Santos
  • Localización: Uno: Revista de didáctica de las matematicas, ISSN 1133-9853, Nº. 57, 2011, págs. 32-42
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Referencias bibliográficas
    • ABRANTES, P. y otros (1997): Ma789, Inovação Curricular em Matemática. Lisboa. Fundação Calouste Gulbenkian.
    • BLACK, P. (2005): «Formative assessment: views through different lenses». The curriculum Journal, núm. 16(2), pp. 133-135. [Consulta: marzo...
    • BLACK, P.; WILIAM, D. (1998): «Assessment and classroom learning». Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, núm. 5(1),...
    • BLACK, P. y otros (2003): Assessment for learning. Londres. Open University Press.
    • CAMBRA-FIERRO, J.; CAMBRA-BERDÚN, J. (2007): «Students’ self-evaluation and reflection: an empirical study». Education + Training, núm....
    • CAMERON, J.; PIERCE, D.P. (1994): «Reinforcement, reward, and intrinsic motivation: a meta-analysis». Review of Educational Research, núm....
    • DELORS, J. (1996): Learning: The treasure within. París. Unesco.
    • DGIDC (2007): Novo Programa de Matemática do Ensino Básico [en línea]. ME, Direcção Geral de Inovação e Desenvolvimento Curricular. .
    • DIAS, S. (2008): O papel da escrita avaliativa na avaliação reguladora do ensino e das aprendizagens de alunos do 8.º ano na disciplina de...
    • GIPPS, C. (1999): «Socio-cultural aspects of assessment». Review of Research in Education, núm. 24, pp. 355-392.
    • HADJI, C. (1989): L’évaluation, règles du jeu. Des intentions aux outils. París. ESF.
    • HANNULA, M. (2006): «Motivation in mathematics: Goals reflected in emotions». Educational Studies in Mathematics, núm. 63, pp. 165-178.
    • HATTIE, J.; TIMPERLEY, H. (2007): «The power of feedback». Review of Educational Research, núm. 77(1), pp. 81-112.
    • JORRO, A. (2000): L´enseignant et l´évaluation. Bruselas. De Boeck Université.
    • NCTM (1989): Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA. NCTM.
    • NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA. NCTM.
    • NOONAN, B.; DUNCAN, R. (2005): «Peer and self-assessment in high schools». Practical assessment, Research & Evaluation núm. 10(17).
    • NUNZIATI, G. (1990): «Pour construire un dispositif d’évaluation formatrice». Cahiers Pédagogiques, núm. 280, pp. 47-64.
    • PERRENOUD, PH. (2004): «Évaluer des compétences». Éducateur [en línea] núm. especial: La note en pleine évaluation, marzo, pp. 8-11, . [Consulta:...
    • PINTO, J.; SANTOS, L. (2006): Modelos de avaliação das aprendizagens Lisboa. Universidade Aberta.
    • SADLER, R. (1989): «Formative assessment and the design of instructional systems». Instructional Science, núm. 18, pp.119-144.
    • SADLER, R. (1998): «Formative assessment: Revisiting the territory». Assessment in Education, núm. 5(1), pp. 77-83.
    • SANTOS, L. (2002): Auto-avaliação regulada: porquê, o quê e como? In P. Abrantes & F. Araújo (Orgs.), Avaliação das Aprendizagens. Das...
    • SANTOS, L. (2004): «La evaluación del aprendizaje en matemáticas: Orientaciones y retos», en GIMÉNEZ, J.; SANTOS, L.; PONTE, J.P. (coords.):...
    • SANTOS, L. (2008): «Dilemas e desafios da avaliação reguladora», en Menezes y otros (eds.): Avaliação em Matemática: Problemas e desafios....
    • SANTOS, L.; PINTO, L. (2009): «Lights and shadows of feedback in mathematics learning» en Proceedings of the 33rd Conference of International...
    • SANTOS, L. y otros (2010): Avaliar para aprender. Relatos de experiências de sala de aula do pré-escolar ao ensino secundário. Porto. Porto...
    • SEGERS, M.; DOCHY, F.; CASCALLAR, E. (2003): The era of assessment engineering, en M. SEGERS; F. DOCHY; E. CASCALLAR (eds.): Optimising new...
    • SEMANA, S. (2008): O relatório escrito enquanto instrumento de avaliação reguladora das aprendizagens dos alunos do 8.º ano de escolaridade...
    • SEMANA, S.; SANTOS, L. (2010): «Self-assessment in written reports», en PME 34 International Group for the Psychology of Mathematics Education,...
    • SHAPIRO, A.S. (2003): Case studies in constructivism classrooms and teaching. Lanham, MD. Scarecrow Press.
    • TUNSTALL, P.; GIPPS, C. (1996): «Teacher feedback to young children in formative assessment: a typology», en British Educational Research...
    • WESTERA, W. (2001): «Competences in education: A confusion of tongues», en Journal Curriculum Studies, núm. 33(1), pp. 75-88.
    • WILIAM, D. (1999): «Formative assessment in mathematics», en Equals: Mathematics and Special Educational Needs, núm. 5(3), pp. 8-11.
    • WILIAM, D. (2007): «Keeping learning on track», en LESTER, F. (ed.): Second handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte....
    • WILIAM, D. y otros (2004): «Teachers developing assessment for learning: Impact on student achievement», en Assessment in Education, núm....

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno