Localización:RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, ISSN-e 2530-3791, ISSN 0213-8646, Nº 67, 2010 (Ejemplar dedicado a: Comunidades de aprendizaje), págs. 19-30
ROGOFF, B., GOODMAN TURKANIS, C. y BARTLETT, L. (2001). Learning together: Children and adults in a school community. Nueva York: Oxford University...
ROSENTHAL, R. y JACOBSON, L. (1968). Pygmalion in the classroom. Nueva York: Holt, Rinehart & Winston.
SOLER, M. (2004). “Reading to share: Accounting for others in dialogic literacy gatherings”. En Marie C. Bertau (Ed.), Aspects of the dialogic...
SOLER, M. y AUBERT, A. (2007). “Dialogicism: The dialogic turn in the social sciences”. En J. Kincheloe y R. Horn (Eds.), The Praeger Handbook...
VYGOTSKY, L.S. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona: Crítica.
WELLS, G. (2005). “Dialogic inquiry in education: Building on the legacy of Vygotsky”. En C. D. Lee y P. Smagorinsky (Eds.), Vygotskian perspectives...
WENGER, E. (1998). Communities of practice. Learning, meaning, and identity. Cambridge: Cambridge University Press.