BATANERO, C., GODINO, J. y NAVARRO-PELAYO, V. (1997). Assessing combinatorial reasoning. En I.Gal y J. Garfield (Eds.): The...
BATANERO, C., GODINO, J. D. y ROA, R. (2004). Training teachers to teach probability. Journal of Statistics Education, 12. On line: http://www.amstat.org/publications/jse/
BATANERO, C., HENRY, M. YPARZYSZ(2005). The nature of chance and probabílity. En G. Jones(Ed.): Exploring probability in school:...
BATANERO, C. y SÁNCHEZ, E. (2005). What is the nature of high school student’s conceptions and misconceptions about probability? En G....
BATANERO, C., NAVARRO-PELAYO, V. y GODINO, J. D. (1997). Effect of the implicit combinatorial model on combinatorial reasoning...
BATANERO, C., TAUBER, L. y SÁNCHEZ, B. (2001). Significado y comprensión de la distribución normal en un curso de análisis de datos. Quadrante,...
BATANERO, C., TAUBER, L. y SÁNCHEZ, V. (2004). Student’s reasoning about the normal distribution. En D. Ben-Zvi y J.B. Garfield (Eds.): The...
BATANERO, C. y SÁNCHEZ, E. (2005). What is the nature of high school student’s conceptions and misconceptions about probability? En G....
VALLECILLOS, A. (1995b). Comprensión de la lógica del contraste de hipótesis en estudiantes universitarios. Recherches en Didactique des Mathématiques,...
VALLECILLOS, A. (1996). Students’ coneeptions of the logie of hypothesis testing. HiroshimaJournal of Mathematics Education,4,...
VALLECILLOS, A. (1997). El papel de las hipótesis estadísticas en los contrastes: concepciones y dificultades de aprendizaje. Educación Matemática,...
VALLECILLOS, A. (1999). Some empirical evidences on learning difficulties about testing hypotheses. Ponencia Invitada. 52 Bulletin of the...
VALLECILLOS, A. (2005). La investigación sobre el aprendizaje de la inferencia estadística: presente y futuro. Conferencia...
VALLECILLOS, A. y BATANERO, C. (1997). Conceptos activados en el contraste de hipótesis estadísticas y su comprensión por estudiantes universitarios....
VALLECILLOS, A. y MORENO, A. (2002). Framework for instruction and assessment on elementary inferential statistical thinking. Proceeding of...