Ir al contenido

Documat


Procesos cognitivos implicados en el aprendizaje del lenguaje algebraico: Un estudio biográfico

  • Autores: Martín Manuel Socas Robayna Árbol académico, María Mercedes Palarea Medina Árbol académico
  • Localización: El Guiniguada, ISSN-e 2386-3374, ISSN 0213-0610, Nº 8-9, 1999, págs. 319-336
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Referencias bibliográficas
    • Booth, L. (1984): Algebra: Children's Strategies and Errors. NFER-Nelson, Windsor.
    • Chalouh, L. & Herscovics, N. (1988): «Teaching algebraic expressions in a meaningful way» in A. E. Coxford, ed.: The ideas of algebra...
    • Duval, R. (1993): «Registres de représentation sémiotique et functionnement cognitif de la pensée», Annales de Didactique et de Sciences Cognitives....
    • Duval, R. (1995): Sémiosis et pensée humaine: Registres sémiotiques et apprentissage intellectuels. Peter Lang, Suisse.
    • Kaput, J. (1987): «Representation Systems and Mathematics» in C. Janvier, ed.: Problems of representation in the Teaching and Learning of...
    • Kaput, J. (1991): «Notations and representations as mediators of Constructive Processes» in Von Glasersfeld E., ed.: Radical Constructivism...
    • Kieran, C. (1992): «The Learning and Teaching of School Algebra» in Grows, D.A., ed.: Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning....
    • Kieren, T. (1988): «Personal Knowledge of Rational Numbers: Its Intuitive and Formal Developments», in J. Hiebert y M. Behr, ed.: Number Concepts...
    • Küchemann, D. (1981): «Algebra» in Hart, K., ed.: Children's Understanding of Mathematics. Murray, London, pp.11-16.
    • Palarea, M. M., y Socas, M. M. (1994): «Algunos obstáculos cognitivos en el aprendizaje del lenguaje algebraico», Suma 16, pp. 91-98.
    • Palarea, M. M., y Socas, M. M. (1994): «Élaborations sémantiques vs élaborations syntactiques dans l'enseignement- apprentissage de l'algèbre...
    • Palarea, M. M., y Socas, M. M. (1997): «Las fuentes de significado, los sistemas de representación y errores en el álgebra escolar», Uno 14,...
    • Sfard, A. (1991): «On the dual nature of mathematical conceptions. Reflections on processes and objects as different sides of the same coin»...
    • Sfard, A. & Linchevski, L. (1994): «The gains and the pitfables of reification. The case of Algebra», Educational Studies Mathematics...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno