Hugo Gaggiotti
Aquesta recerca explora l'experiència de l'expatriació com a narrativa organitzacional i individual en el context de les fusions i adquisicions d'una empresa multinacional, proporcionant una percepció de la dimensió retòrica organitzacional d'alguns termes del vocabulari gerencial popular, com són expatriació, globalització, sinergia i internacionalització. La recerca es basa en un treball de camp intermitent de 4 anys (2005-2009) en 3 companyies de Tenaris Corporation, en 4 destinacions on Tenaris tenen plantes de fabricació i la seva seu corporativa: Bèrgam (Itàlia), Campana (Argentina), Pindamonhangaba (Brasil) i Buenos Aires (Argentina, seu del headquarter de Tenaris). L'anàlisi es centra en 55 entrevistes -millor anomenades xerrades- amb expatriats de diverses edats, sexe, lloc de destinació i nivells jeràrquics i en material etnogràfic escrit i visual. La recerca contribueix, a través de l'anàlisi de les narratives dels expatriats i el discurs corporatiu, a una millor comprensió de com la retòrica de la globalització opera en el context de l'expansió d'una empresa quan es produeixen adquisicions, com l'etnografia organitzacional ajuda a comprendre la retòrica de la sinergia i com les històries dels expatriats i les cròniques de l'empresa es vinculen narratológicament per a constituir el discurs corporatiu de l'expansió global.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados