Determinar la presència d'un determinat patró en un conjunt d'objectes és un problema fonamental en geometria computacional, Ens centrem en el cas particular de l''Emparellament de conjunts de punts amb color en preséncia de soroll per a moviments rígids sota la distància bottleneck'. Proposem diversos algorismes per trobar emparellaments entre dos conjunts de punts A, B:
Respecte als problemes en dues dimensions, primer resolem el problema generant tots els moviments rígids representatius que porten A a prop d'un subconjunt B' de B. Com que el cost assimptòtic d'aquest algorisme és alt, tamb é presentem una versió alternativa amb cost computacional millorat. Aquesta segona versió té, però, un problema: Totes les solucions que troba són correctes, però pots 'perdre'n' algunes. Per a millorar encara més el cost d'ambdós algorismes, presentem un algorisme de preproces de filtratge sense pèrdua. Hem implementat els algorismes presentats i realitzat experiments usant dades sintètiques així com d'altres de provinents del problema real del reconeixement de constel.lacions. També presentem una adaptaciò dels nostres algorismes per resoldre el problema pràctic de 'l'emparellament de conjunts de carreteres' i analitzem el problema relacionat de 'l'emparellament de conjunts de punts amb restricció de finestra'.
Respecte la versió tridimensional del problema, transportem algunes de les idees de la versió 2D. Donem una formulació teòrica així com un estudi experimental. Aquest estudi està fet utilitzant dades reals del 'protein data bank' així com dades sintètiques. També ens fixem en les característiques concretes d'un dels nostres problemes de motivació (detecció de subestruc ures en proteïnes) per tal d'obtenir un algorisme més ràpid pel cas restringit.
Finalment, presentem aspectes pràctics tant pel que fa a donar alguns detalls de la im plementació dels algorismes com a discutir la metodologia d'experimentació emprada en la realització d'aquesta tesi.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados