Aquesta tesi es centra en la simulació realista de superfícies amb ratllades, solcs i detalls similars dins del camp dels gràfics per computador, El seu principal propòsit és oferir solucions generals per al modelatge i síntesi acurada d'aquests detalls, així com solucionar les principals limitacions dels mètodes actuals. Per altra banda, es volen proporcionar mètodes fàcils d'utilitzar i ràpids, capaços de ser aplicats en entorns interactius.
Respecte a la simulació de ratllades, primer proposem un model que permet l'obtenció de la microgeometria complexa de les ratllades a partir dels paràmetres del seu procés de formació, com ara l'eina, les forces aplicades o les propietats del material. Amb aquest model, no es requereix el previ coneixement o mesura de la geometria d'una ratllada i no s'està limitat a geometries específiques, com acostuma a succeir. Per a l'emplaçament i la trajectòria de les ratllades sobre la superfície, es proposa també una representació mitjançant un conjunt de corbes en espai textura que ofereix millors resultats que l'ús d'imatges. D'acord amb aquesta representació i els perfils transversals genèrics que poden ser obtinguts, hem desenvolupat un mètode de síntesi de ratllades aïllades que posteriorment s'extén per al tractament de ratllades de qualsevol grandària així com múltiples ratllades alhora. Aquest mètode és útil per a la representació d'altres detalls, como ara solcs en general. Per als casos especials com interseccions o finals, un mètode diferent basat en operacions de polígons és proposat també. Aquests mètodes tenen en compte efectes d'oclusió i ombres i permeten transicions suaus entre diferents escales geomètriques degut a un mostreig adient del detall. La il·luminació indirecta degut a inter-reflexions i transmissions es du a terme llavors mitjançant petits canvis en el mètode i l'ús de recursivitat.
Per a permetre el modelatge i síntesi interactiva de superfícies amb s
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados