Ir al contenido

Documat


New Trends in Research in Education, Philosophy and Communication

Imagen de portada del libro New Trends in Research in Education, Philosophy and Communication

Información General

  • Autores: Antonio Cortijo Ocaña (coord.), (coord.), Vicent Martines Peres (coord.) Árbol académico
  • Editores: Octaedro
  • Año de publicación: 2023
  • País: España
  • Idioma: inglés
  • ISBN: 978-84-10054-54-7
  • Títulos paralelos:
    • Nuevas Tendencias en investigación en Educación, Filosofía y Comunicación
  • Enlaces

Resumen

  • This book contains the result of innovative studies in Education, Philosophy (of language) and Linguistics, Communication, and related areas. This book brings a wealth of interdisciplinary and highly valuable insights into the true ocean of knowledge. This book contains studies that manifest the fascination for knowledge, the interest in knowing more and communicating it to society, so that it can improve. As Ramon Lllull (Majorca 1232 -1315) taught us in his Llibre de Meravelles (Book on Marvels), the marvel of knowledge, of the new and unknown is seductive and can bring us close to happiness – the main carácter who wanders through the world is called ‘Felix’, ‘Happy’. Felix followed the advice of his father; in Book 8, ch. XI, on the «Pleasure experienced by a man from knowledge».

Otros catálogos

Listado de artículos

    • The Consequences of the Energy Crisis on Small and Medium Enterprises (SMEs)

      Charis Arsenis

      págs. 7-18

      Artículo
    • Children’s mental health after pandemics: Factors associated withchild pathology

      Vasiliki Bourogianni

      págs. 19-30

      Artículo
    • Lenguaje y realidad: la divergencia lingüística-ontológica entre Físicay Filosofía

      Ruth Castillo Ochoa

      págs. 31-41

      Artículo
    • Digital gaming and cyber-security in Greek Public Schools

      Chatziioannou Charalampos

      págs. 41-49

      Artículo
    • Needs Analysis in ESP (English for Specific Purposes): The Case of Technical Bakers – Confectioners in a Public Vocational Institute in Greece

      Andra Dana Cozma

      págs. 63-70

      Artículo
    • Differentiated teaching and learning difficulties

      Lazaros Efstathiadis

      págs. 71-80

      Artículo
    • El marketing y el marketing político en la definición de un concepto nuevo: comunicación inbound y comunicación outbound

      Giuseppe Iannaccone

      págs. 81-95

      Artículo
    • Collaboration of teachers and counselors-psychologists in the context of planning and implementing educational programs for people with special needs

      Konaki Paraskevi

      págs. 96-104

      Artículo
    • The Greek legislation on the training of primary school teachers incounselling and how it is applied in the school reality

      Eirini Kouki

      págs. 105-112

      Artículo
    • págs. 113-123

      Artículo
    • Proposals for distance education using digital tools in a learning environment with special educational needs

      Evangelia Mitsika

      págs. 124-131

      Artículo
    • Inclusive Education and Physical Education in Greek Primary Education

      Apostolos Mourgos

      págs. 132-141

      Artículo
    • New Technologies and their use in interculturality

      Stamatia Nikolaou

      págs. 142-148

      Artículo
    • Use of New Technologies in Special Education

      Athanasia Pantazi

      págs. 149-157

      Artículo
    • The use of ICT in the education of children with special educational needs

      Sofia Pantazi

      págs. 158-168

      Artículo
    • Global Education for Sustainable Development: The Case of Greece

      Chrysoula Spyridopoulou

      págs. 169-175

      Artículo
    • The concept of identity in classroom

      Eftychia Vrouva

      págs. 176-183

      Artículo

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno