Ir al contenido

Documat


Tourism and ICTs: Advances in Data Science, Artificial Intelligence and Sustainability

Imagen de portada del libro Tourism and ICTs

Información General

Listado de artículos

    • Digitalization, Mobility and User-Generated Content (UGC)

      • Best practices in technology usage for promotion of music festivals in Spain

        Diego Rodríguez-Toubes Muñiz, Noelia Araújo Vila, José Antonio Fraiz Brea Árbol académico

        págs. 3-14

        Artículo
      • Tracking tourist flows through wi-fi sensor technology in Seville

        Irene Navarro Franco, Concepción Foronda Robles, Federico Rollán, Pino Canales

        págs. 15-24

        Artículo
      • Lexical competence in new digital environments: The metaverse and its application to tourism science

        Isabel Serra Pfennig

        págs. 25-36

        Artículo
      • Optimizing tourism data extraction and analysis: A comprehensive methodology

        José Javier Galán Hernández, Ramón Alberto Carrasco González Árbol académico, Gabriel Marín Díaz

        págs. 37-46

        Artículo
      • Assessing tourists’ perception of ‘smartness’ in a destination: A case study of Tenerife island

        Miquel Armand Mesegue Basallo, Julia Marti Ochoa, Berta Ferrer Rosell, Eva Martín Fuentes

        págs. 47-57

        Artículo
      • Analysis of the trend in the number of followers on social networks in spanish world heritage cities: A comparative study of Facebook, Instagram and Twitter

        Marcelino Sánchez Rivero, María Cristina Rodríguez Rangel, Juan Carlos Diez, Luis Murillo González

        págs. 59-69

        Artículo
      • Assessment of functional and emotional factors in the hotel experience through UGC

        Elena Sánchez Vargas, José Manuel Hernández Mogollón, Sergio López Salas, Bárbara Sofía Pasaco González, Ana Moreno Lobato

        págs. 71-80

        Artículo
      • págs. 81-91

        Artículo
      • Rise and fall of TripAdvisor: The lack of participation and its causes

        José Luis Ximénez de Sandoval

        págs. 93-100

        Artículo
    • Artificial Intelligence and Tourism

      • Data platform for a data-driven tourism organization: A Conceptual Architecture

        Joan Vidal, Ramón Alberto Carrasco González Árbol académico, María Francisca Blasco López

        págs. 103-112

        Artículo
      • Innovation and AI: An opportunity for spanish tourism in the post Covid-19 era

        Aimée Torres Penalva, Luis Moreno Izquierdo Árbol académico

        págs. 113-122

        Artículo
      • Tourism intelligence, key to reviving the sector

        Carlos Hernández White, Beatriz Rodríguez Díaz, Alfonso Expósito García Árbol académico

        págs. 123-136

        Artículo
      • págs. 137-147

        Artículo
      • Big data and business intelligence in cruise destinations

        Josep María Espinet i Rius, Carles Mulet Forteza, Berta Ferrer Rosell

        págs. 149-158

        Artículo
      • Big data in restaurant management: Unsupervised modelling of ticket data and environmental variables for sales forecasting

        Ismael Gómez Talal, Lydia González Serrano, Pilar Talón Ballestero Árbol académico, José Luis Rojo Alvarez Árbol académico

        págs. 159-168

        Artículo
      • Predictors of the Success of Yacht Charter in Andalusia from a Leading P2P Platform Using Machine Learning

        María Amor Jiménez Jiménez, María Pilar Sancha Dionisio, Juan Manuel Martín Álvarez, Ana Gessa Perera

        págs. 169-180

        Artículo
      • Last tendencies in acquiring text competence in the field of tourism: The case of chatbots and AI

        María Dolores Fernández de la Torre Madueño

        págs. 181-191

        Artículo
    • Sustainability, Platform Economies and New Realities

      • Digital transition, innovation and business models in Airbnb: A bibliometric analysis

        Ana María Barrera Martínez, Eduardo Parra-López Árbol académico

        págs. 195-204

        Artículo
      • The impact of the pandemic on the P2P market for tourist accommodation

        Beatriz Benítez Aurioles

        págs. 205-215

        Artículo
      • Connections between a tourist destination, the digital ecosystem, and ICT Actors

        Aurkene Alzua Sorzabal Árbol académico, Volha Herasimovich, Daniela Thiel Ellul, Basagaitz Guereño-Omil

        págs. 215-226

        Artículo
      • Framework for a tourism intelligence system based on knowledge governance: A conceptual model

        Luana Emmendoerfer, Alexandre Augusto Biz, Patrícia de Sá Ferreira

        págs. 227-236

        Artículo
      • Funding policies, tourism entrepreneurship and innovation in the territory: Emprendetur (Spain)

        Cristina Figueroa Domecq, Laura Fuentes Moraleda Árbol académico, María Rosario González Rodríguez Árbol académico, Mª Dolores Flecha Barrio

        págs. 237-249

        Artículo
      • Framework for Enhancing the Social Impact of Tourism Research

        Alba Viana Lora, Minerva Aguilar Rivero, Salvador Moral Cuadra, Pablo Suazo Villalón

        págs. 251-258

        Artículo
      • Application of Proknow-C for the systematic analysis of literature on the influence of carbon footprint reduction measures on the choice of accommodation reservation

        Marina Haro Aragú, Josefa García Mestanza Árbol académico

        págs. 259-272

        Artículo
      • Circular Economy in Tourism: An opportunity for hotel and restoration companies

        Edith Georgina Surdez Pérez, Maria del Carmen Sandoval Caraveo, Jorge Velasco Castellanos

        págs. 273-281

        Artículo

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno