Ir al contenido

Documat


Tourism and ICTs: Advances in Data Science, Artificial Intelligence and Sustainability

Imagen de portada del libro Tourism and ICTs

Información General

  • Citas a capítulos: 2 Citas

Listado de artículos

    • Digitalization, Mobility and User-Generated Content (UGC)

    • Artificial Intelligence and Tourism

      • Data platform for a data-driven tourism organization: A Conceptual Architecture

        Joan Vidal, Ramón Alberto Carrasco González Árbol académico, María Francisca Blasco López

        págs. 103-112

        Artículo
      • Innovation and AI: An opportunity for spanish tourism in the post Covid-19 era

        Aimée Torres Penalva, Luis Moreno Izquierdo Árbol académico

        págs. 113-122

        Artículo
      • Tourism intelligence, key to reviving the sector

        Carlos Hernández White, Beatriz Rodríguez Díaz, Alfonso Expósito García Árbol académico

        págs. 123-136

        Artículo
      • págs. 137-147

        Artículo
      • Big data and business intelligence in cruise destinations

        Josep María Espinet i Rius, Carles Mulet Forteza, Berta Ferrer Rosell

        págs. 149-158

        Artículo
      • Big data in restaurant management: Unsupervised modelling of ticket data and environmental variables for sales forecasting

        Ismael Gómez Talal, Lydia González Serrano, Pilar Talón Ballestero Árbol académico, José Luis Rojo Alvarez Árbol académico

        págs. 159-168

        Artículo
      • Predictors of the Success of Yacht Charter in Andalusia from a Leading P2P Platform Using Machine Learning

        María Amor Jiménez Jiménez, María Pilar Sancha Dionisio, Juan Manuel Martín Álvarez, Ana Gessa Perera

        págs. 169-180

        Artículo
      • Last tendencies in acquiring text competence in the field of tourism: The case of chatbots and AI

        María Dolores Fernández de la Torre Madueño

        págs. 181-191

        Artículo
    • Sustainability, Platform Economies and New Realities

      • Digital transition, innovation and business models in Airbnb: A bibliometric analysis

        Ana María Barrera Martínez, Eduardo Parra-López Árbol académico

        págs. 195-204

        Artículo
      • The impact of the pandemic on the P2P market for tourist accommodation

        Beatriz Benítez Aurioles

        págs. 205-215

        Artículo
      • Connections between a tourist destination, the digital ecosystem, and ICT Actors

        Aurkene Alzua Sorzabal Árbol académico, Volha Herasimovich, Daniela Thiel Ellul, Basagaitz Guereño-Omil

        págs. 215-226

        Artículo
      • Framework for a tourism intelligence system based on knowledge governance: A conceptual model

        Luana Emmendoerfer, Alexandre Augusto Biz, Patrícia de Sá Ferreira

        págs. 227-236

        Artículo
      • Funding policies, tourism entrepreneurship and innovation in the territory: Emprendetur (Spain)

        Cristina Figueroa Domecq, Laura Fuentes Moraleda Árbol académico, María Rosario González Rodríguez Árbol académico, Mª Dolores Flecha Barrio

        págs. 237-249

        Artículo
      • Framework for Enhancing the Social Impact of Tourism Research

        Alba Viana Lora, Minerva Aguilar Rivero, Salvador Moral Cuadra, Pablo Suazo Villalón

        págs. 251-258

        Artículo
      • Application of Proknow-C for the systematic analysis of literature on the influence of carbon footprint reduction measures on the choice of accommodation reservation

        Marina Haro Aragú, Josefa García Mestanza Árbol académico

        págs. 259-272

        Artículo
      • Circular Economy in Tourism: An opportunity for hotel and restoration companies

        Edith Georgina Surdez Pérez, Maria del Carmen Sandoval Caraveo, Jorge Velasco Castellanos

        págs. 273-281

        Artículo

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno