Ir al contenido

Documat


Resumen de Aprenentatge basat en reptes: la inoblidable experiència del Barcelona ZeroG Challenge

Liliana Marcela Bustamante Góez, María del Pilar Monsalve, Oriana Mejía, Luisa F. Mendoza, Paulina Quintero, Daniel V. González, Antoni Pérez Poch

  • English

    The Barcelona ZeroG Challenge is a unique international contest aimed at motivating university students to conduct research in zero gravity using an aerobatic aircraft to conduct experiments in parabolic flight. More than fifty students have already flown their experiments in previous educational campaigns. Vera Gravitas, an all-female group of Colombian student engineers from the University of Antioquia (Medellín) were the winning team of the 2021-2022 challenge and were invited to present their experiment in parabolic flight in Barcelona in the fall of 2022. Challenge-based learning (CBL) can serve as a framework for educational and outreach initiatives that inspire students in ways that go beyond the traditional syllabus taught at colleges and universities. Here we introduce the participation experience of students from the university of Antioquia as a successful challengebased learning case. Self-learning, the application of concepts to address complex issues, and the enhancement of oral and written communication skills are just a few of the benefits of this project.

  • català

    El Barcelona ZeroG Challenge és un concurs internacional destinat a motivar l’estudiantat universitari a fer investigacions en gravetat zero utilitzant un avió acrobàtic per dur a terme experiments en vol parabòlic. Més de cinquanta estudiants ja han fet volar els seus experiments en campanyes educatives anteriors. Un grup d’estudiants enginyeres colombianes de la Universitat d’Antioquia (Medellín) va ser l’equip guanyador de l’edició 2021-2022. Aquest equip, anomenat Vera Gravitas, va ser convidat a desenvolupar el seu experiment en vol parabòlic a Barcelona la tardor de 2022. L’aprenentatge basat en reptes (ABR) pot servir com a marc per a iniciatives educatives i de divulgació que inspirin l’estudiantat més enllà de la perspectiva del pla d’estudis tradicional que s’ensenya a col·legis i universitats. En aquesta comunicació es presenta l’experiència de participació de les estudiants de la Universitat d’Antioquia com a cas d’èxit d’aprenentatge basat en reptes. L’aprenentatge autodirigit, l’aplicació de conceptes per abordar problemes reals i la millora de les habilitats de comunicació oral i escrita són algunes de les lliçons adquirides per les participants.


Fundación Dialnet

Mi Documat