Ir al contenido

Documat


Resumen de The TOP gamification platform as a change agent in the acquisition of the competences attributed to the Degree in Computer Engineering

Marta Fuentes Agustí, Sergi Robles Martínez, Sandra Miguel Peña, Adrián Sánchez Carmona Árbol académico, Jordi Pons Aróztegui

  • català

    Es presenta l'evolució de la plataforma de gamificació utilitzada pels estudiants de l’Escola d'Enginyeria de la Universitat Autònoma de Barcelona. La plataforma va ser creadacom una eina per assignar mèrits i crear classificacions d'estudiants en un context gamificat, però els canvis introduïts posteriormenthan augmentat l’eficàcia en quant a l'adquisició de competències. Al llarg del text es mostra la seva transformació i la de tot el procés de gamificació des d'un enfocament psicopedagògic.

  • English

    This paper presents the evolution of the top gamification platform used by engineering students at UAB. The platform was initially conceived just as a technological tool to assign merits and create rankings of students in a gamification context, butduring the last three years it has proved to be an effective changing agent regarding competence acquisition. This paper shows how the platform and the whole gamification process around it are being transformed from a psyco-pedagogical approach.


Fundación Dialnet

Mi Documat