Vesife Hatisaru, Kaye Stacey, Jon R. Star
This study investigated the mathematical connections found in the solutions provided by 22 preservice secondary mathematics teachers to a set of algebra problems. Interest in, and research on, mathematical connections has gained prominence of the past decade. Here, we use the Extended Theory of Mathematical Connections or ETMC to explore the types of connections that this framework does and does not capture in the preservice teachers’ solutions. The ETMC surfaced four types of mathematical con-nections across four problems: ‘different representations’, ‘procedural’, ‘part-whole’ and ‘meaning’. The other types of connections defined in ETMC such as ‘reversibility’ or ‘feature’ were not found in our data, perhaps because of the specific problems thatwere used. Some mathematical connections were not high-lighted when examining the solutions through the lens of ETMC (‘meaning’, ‘implication or if/then’ and modelling) addressing areas in which ETMC might be limited in its capacity to support researchers in iden-tifying mathematical connections in different contexts.
Este estudio investigó las conexiones matemáticas encontradas en las soluciones proporcionadas por 22 futuros profesores de matemáticas de secundaria a un conjunto de problemas de álgebra. El interés y la investigación sobre las conexiones matemáticas han ganado importancia en la última década. Se utiliza la Teoría Extendida de las Conexiones Matemáticas o ETMC para explorar los tipos de conexiones que este marco captura y no captura en las soluciones de los futuros profesores. El ETMC reveló cuatro tipos de conexiones matemáticas en cuatro problemas: “representaciones diferentes”, “procedimiento”, “parte-todo” y “significado”. Los otros tipos de conexiones definidas en ETMC, como “reversibilidad” o “característica”, no se encontraron en nuestros datos, quizás debido a los problemas específicos que se utilizaron. Algunas conexiones matemáticas no se pusieron de manifiesto al examinar las soluciones a través de ETMC (“significado”, “implicación o si/entonces” y modelado), mostrando áreas en las que ETMC podría tener una capacidad limitada para ayudar a los investigadores a identificar conexiones matemáticas en diferentes contextos.
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