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Resumen de Evaluation of VANET Performance for Anonymous Reporting through Coherent, Automatic Address Resolution (CAAR)

Luis Felipe Urquiza, Ana Fernanda Rodríguez, Carolina Tripp, Mónica Aguilar

  • Abstract: Due to the unpredictable trajectory of its moving nodes, a VANET is a demanding communication environment. For such dynamic communication infrastructures, when certain requirements neet to be coped, the performance is a critical parameter. In this paper, we evaluate the VANET performance when an anonymous reporting service is deployed. In order to pay off the overhead generated by the anonymity service (based on the Crowds mechanism), we tune the layer-two address resolution protocol (ARP) so that it can be performed at the routing level. The tests are done with different VANET routing protocols and vehicle densities by means of simulations of a realistic scenario where the parameters of the anonymity service are also modified to determine their impact on the overall performance of the vehicular network. We found that, despite the more demanding environment generated by the deployment of the anonymity service, the VANET has a good performance in terms of packet losses, delay, and neighboring behavior, thanks to the implementation of a more efficient layer-two address resolution mechanism.Resumen: Por sí misma, una VANET es un entorno de comunicaciones muy demandante debido a sus nodos móviles cuya trayectoria es, en general, desconocida. Por ello, el rendimiento de las redes vehiculares es un parámetro crítico de estas infraestructuras dinámicas de comunicaciones, especialmente cuando se requiere desplegar sobre ellas servicios de red con distintos requisitos. En este artículo se evalúa el rendimiento de una VANET cuando un servicio anónimo de reporteo es desplegado. Con el fin de compensar la carga generada por el servicio de anonimidad, se afina el protocolo de resolución de direcciones en capa dos (ARP) de manera que éste se realice en capa de enrutamiento. Las pruebas se realizan con diferentes protocolos de enrutamiento y densidades de vehículos, por medio de simulaciones de un escenario realista en el que los parámetros del servicio de anonimidad son también modificados para determinar su impacto en la red vehicular. Encontramos que, a pesar del entorno más demandante que se obtiene por el despliegue del servicio de anonimidad, la VANET tiene un buen rendimiento en términos de pérdida de paquetes, retardo y establecimiento de vecinos, gracias a la implementación de un mecanismo de resolución de nombres más eficiente.  


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