No acostumem a parar especial esment als fets i coses que ens resulten més properes i corrents precisament per això, perquè ens resulten massa properes i massa corrents. En canvi, curiosament, és l'interès per allò més llunyà el que ens condueix a l'interès per allò més proper.
En introduir-nos en un entorn nou fem comparacions i observem les diferències amb les quals tard o d'hora anirem constituint un conjunt de característiques definidores de lo nostre. Coneixent els altres ens coneixem a nosaltres mateixos. Del coneixement d'altres cultures ens adonem que la nostra és una cultura estranya per a un estranger. Un dels aspectes de les anomenades Etnomatemàtiques és el d'introduir-se a l'estudi d'altres cultures via la nostra matèria, les Matemàtiques. Això significa considerar-les des d'una perspectiva cultural i considerar que aquelles que diem altres cultures també han fet i fan Matemàtiques i han desenvolupat conceptes matemàtics. Depèn de cadascú acabar el viatge lluny o a prop.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados