Ir al contenido

Documat


Aportacions de la història de la matemàtica a l’ensenyament de la matemàtica

  • Autores: María Rosa Massa Esteve Árbol académico
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 21, 2003, págs. 4-9
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Malgrat que la història de la matemàtica i l'ensenyament de la matemàtica són dos àmbits aparentment diferenciats pel que fa als seus objectius, la utilització de la primera com a recurs didàctic per a l'ensenyament proporciona elements molt valuosos en la formació matemàtica.

      En aquest article s'analitzen les millores que pot aportar una adequada orientació històrica de l'ensenyament de la matemàtica a la formació integral de l'alumnat. Es presenten també exemples concrets per emprar la història de la matemàtica com a recurs implícit i explícit.

      La ciència creix per processos mixtos d'anàlisi i de síntesi. Tots aquests processos romanen ocults en les exposicions sintètiques de la Ciència utilitzades sovint en l'ensenyament. Cercant una economia d'exposició que acostuma a ser més avantatjosa per qui exposa que per qui la rep, s'ha anat accentuant cada cop més la separació entre dos processos que mai no haurien d'haver-se divorciat: el de la gènesi dels coneixements i el de la seva transmissió.

      Pere Puig i Adam


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno