Ir al contenido

Documat


Resumen de Podem fer amb la plastilina el paper de la magdalena!

Alba Requena Castellà, Kaouthar Boukafri Itahriouan

  • català

    En aquest article es presenten dos problemes matemàtics visuals de resolució múltiple i es mostra l’anàlisi de les verbalitzacions i accions que fan dos grups d’infants de cinc anys a l’hora de resoldre’n un amb l’ajuda de suport material. Els problemes estan il·lustrats a partir d’una seqüència temporal de tres imatges (inici, operació/canvi i resultat final), una de les quals una està en blanc. I, mitjançant la discussió en petit grup, han de consensuar, i representar sobre paper, una solució per a resoldre’ls a partir de totes les estratègies individuals proposades. Aquesta metodologia permet adoptar un paper actiu davant de l’aprenentatge de les matemàtiques, potenciant la implicació i l’interès dels infants per a trobar una solució conjunta a un problema, de manera que pensar-la no és suficient, cal executar-la.

  • English

    This article presents two visual maths problems with multiple possible answers, and an analysis of the verbalizations and actions produced by two groups of 5-year-old children when solving them using support materials. The problems are illustrated by a temporal sequence of three pictures (initial problem, partial solution, and final result), with one of them not shown. Children are divided in groups and, through discussion, they have to agree on how to solve the problem and represent it on paper. This methodology allows the children to take an active role in their mathematics learning, stimulating participation and interest in problem-solving, and encouraging them not only to think of a solution but also to put it into practice.


Fundación Dialnet

Mi Documat