Ir al contenido

Documat


Parlar de matemàtiques per aprendre’n

  • Teresa Serra Santasusana [1]
    1. [1] Escola Vila Olímpica
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 39, 2016, págs. 77-97
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La finalitat d’aquest article és valorar la conversa de matemàtiques a la classe per contribuir a la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques dels nens i nenes d’educació primària. En aquest sentit, d’una banda, s’exposa el marc teòric des de la perspectiva socioconstructivista que la justifica, i d’altra banda, s’analitza una activitat matemàtica de classe en la qual la conversa juga un paper central.

      Es presenta la Pauta d’observació de la conversa de matemàtiques a l’aula, que esdevé un instrument útil per a l’anàlisi del desenvolupament del procés d’aprenentatge de les matemàtiques dels infants i de la gestió de l’aula per part del mestre.

    • English

      The objective of this article is to highlight the use of math conversation in class to contribute to the improvement of children’s learning of mathematics in primary education. On the one hand, it explains the theoretical framework from a social constructivist perspective that justifies it;

      and, on the other, it analyzes a particular mathematical activity in which conversation plays a central role.

      It presents several guidelines for observing math conversation in the classroom, which becomes a useful tool for analyzing the development of the mathematical learning process of children and the management of the class by the teacher.

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno