This paper describes the organization of a GeoGebra-based graphical problem-solving competition as a classroom experience for secondary school mathematics students, specifically comprising the resolution of geometric problems presented in the form of classic Japanese Sangaku.
Prior to the competition students would have carried out different activities using GeoGebra on a regular basis, both in a supervised classroom context as a support to lessons and independently while working on short discovery assignments.
The educational objectives of this experience are set on inspiring students’ curiosity for the beauty of geometric properties and expanding their trust and skill in using GeoGebra.
En aquest article es presenta una experiència d’aula consistent en l’organització d’un concurs de resolució gràfica, mitjançant el GeoGebra, de problemes geomètrics presentats a l’estil dels clàssics sangakus japonesos, per a alumnes de matemàtiques de batxillerat.
La situació de partida dels alumnes inclou un treball previ habitual amb el GeoGebra en diverses modalitats, tant d’una manera dirigida com en forma de suport de les explicacions del professor, com un ús autònom dels alumnes a partir de petites propostes de descoberta. Els objectius didàctics d’aquesta experiència són despertar la curiositat dels alumnes per la bellesa de les propietats geomètriques i reforçar la seva confiança i la seva destresa en l’ús del GeoGebra.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados