Pep Bujosa
Construir, conjecturar, comprovar i demostrar són quatre procediments que sovint haurem de fer servir per a resoldre problemes de geometria o per a estudiar alguna propietat. El GeoGebra permet resoldre aquestes situacions d’una manera molt creativa. En el present article repasso els nivells de Van Hiele per a la construcció del pensament geomètric i mostro exemples d’activitats dissenyades amb el GeoGebra que poden ajudar en el camí cap a la millora del seu aprenentatge.
També faig una revisió del concepte de demostració per ajustar-lo al context de les nostres aules, donant molt valor a tot el procés que l’alumne ha de seguir fins a arribar a les portes de les demostracions finals.
Construct, propose, verify and prove are four actions we often perform in solving problems of geometry or studying particular properties. GeoGebra allows us to resolve these situations in a very creative way. In this article I review the Van Hiele levels for the construction of geometric thinking and present some examples of activities designed with GeoGebra that can help us on the path toward improved learning. I also review the concept of demonstration and how to adapt it to the context of the classroom, emphasizing the value of the whole process students must follow in order to arrive at the point of a final proof
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados