Ir al contenido

Documat


El raonament probabilístic en alumnes d’educació infantil i de cicle mitjà d’educació primària

  • Paula López [1] Árbol académico ; Sílvia Serra [1] ; Laia Torres [1]
    1. [1] Universitat de Girona

      Universitat de Girona

      Gerona, España

  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 36, 2015, págs. 48-54
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Es presenta un estudi realitzat amb alumnes d’educació infantil i d’educació primària per detectar els coneixements i els raonaments previs que tenen sobre probabilitat i atzar. A partir d’una activitat senzilla, s’han analitzat els seus raonaments probabilístics i s’ha fet una comparativa entre els alumnes d’educació infantil i els d’educació primària. Els resultats no mostren diferències significatives entre les dues poblacions de l’estudi, ja que la majoria dels alumnes té una òptica totalment determinista i no entén l’atzar. Aquests resultats coincideixen amb els d’altres autors com Inhelder i Piaget (1955), que afirmen que aquest raonament no s’obté fins a finals de l’educació primària.

    • English

      This article presents a study of kindergarten and primary school students designed to detect pre-existing knowledge and reasoning with respect to probability and chance. A simple activity was used to analyse probabilistic reasoning and a comparison between kindergarten and primary school students made. The results show no significant differences between the two groups, as most children do not understand chance due to their completely deterministic perspective. These results align with other authors, such as Piaget and Inhelder (1951), who argue that this type of reasoning is not obtained until the end of primary education.

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno