Lluis Mora Cañellas
Before using digital tools in the math classroom we must decide what kind of math we want to teach. This decision must be accompanied by the choice of what classroom methodology we have to use in this task. But content and methodology is not enough, we have to consider a third element: the students assessment related with the kind of math and his methodology.
Once these elements are determined we have to choose the digital tools that we consider necessary to carry out.
As a teacher and a researcher, the paper shows that these tools can be classified in two ways: a) tools to develop the mathematical work, and b) useful tools to contain the mathematical activities.
At the end the article, we show an activity performed in 3rd ESO math classroom at the INS Llavaneres, where we trying to combine some of the elements listed above.
Abans d’utilitzar les eines digitals per tal de treballar les matemàtiques, o qualsevol altra assignatura, hem de decidir quines matemàtiques volem treballar. Però aquesta decisió ha d’anar acompanyada de la selecció de la metodologia que utilitzarem per treballar-les a l’aula. Amb els continguts i la metodologia no n’hi ha prou, hem de tenir en compte un tercer element: l’avaluació d’aquests continguts.
Un cop establerts aquests elements previs podrem decidir la utilització de les eines digitals que considerem necessàries per a desenvolupar el treball que volem realitzar.
En l’article mostrarem, fruit del treball com a professor en un institut, que aquestes eines es poden classificar de dues maneres: a) eines útils per a desenvolupar el treball matemàtic, i b) eines útils per a contenir les activitats matemàtiques que hem desenvolupat.
Finalitzarem l’article mostrant una activitat realitzada en una classe de 3r d’ESO de l’IES Llavaneres que intenta conjugar tots els elements mostrats anteriorment.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados