Ir al contenido

Documat


Descobrir i mostrar matemàtiques amb fotografies

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 35, 2014, págs. 68-78
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Les demandes actuals de coneixement matemàtic i de l’ús que se n’ha de fer obren la necessitat de connectar realitat i matemàtiques, per saber com aplicar-les per resoldre o analitzar situacions i per trobar exemples que puguin il·lustrar idees matemàtiques. Tanmateix, saber mirar la realitat amb ulls matemàtics necessita entrenament i motivació.

      En l’article es descriu l’ús de la fotografia amb tal finalitat, posant alguns exemples d’activitats per a la classe d’educació primària. Alhora, es donen indicacions per promoure el raonament i la comprensió dels conceptes i les relacions presents en les imatges.

    • English

      The current demands on mathematical knowledge and its use, open the need of connectin reality and mathematics, to know how to apply them to solve or analize situations and find examples which may illustrate mathematical idees. But to know how to percive reality with mathematical eyes needs training and motivation.

      In this paper we describe the use of photography for such purposes, giving some examples of activities for the classroom of Elementary Education. At the same time we give indications on how to promote reasoning and the understanding of concepts and relations which are present in the pictures.

  • Referencias bibliográficas
    • Alsina, C., Nelsen, R. (2006). Math made visual: Creating Images for Understanding Mathematics. Washington, DC: The Mathematical Association...
    • Añón, E., Martín, O., Morales, L. (2011). Matemáticas en Imágenes. Elo editoras
    • Borrás, E., Moreno, P., Nomdedeu, X., Albalat, A. (2002). RITMOS matemáticas e imágenes. Madrid: Nivola.
    • «Competències bàsiques de l’àmbitmatemàtic» de l’Educació Primària i de l’ESO.(2013). Generalitat de Catalunya, Departament d’Ensenyament.
    • «iMÁTgen» sección de SUMA, des de 2003 fins a 2012.
    • «Mathematical Lens» secció de Mathematics Teacher, a partir de 2004.
    • Vilches, S., Cubas, C. (2009). Diez años de concurso de Fotografía Matemática en Cataluña. Actas XIV JAEM, Girona.

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno