Ir al contenido

Documat


Resumen de Influència del context dels enunciats de dos problemes PISA 2003 en els percentatges de resolucions correctes de l’alumnat de quart d’ESO.: estudi per gènere

Antonio José García Bernabéu

  • català

    Els mitjans de comunicació sovint utilitzen els resultats de les proves PISA per analitzar el nostre sistema educatiu. Habitualment, es treuen conclusions globals de l’ensenyament a Catalunya (o qualsevol país que hi hagi participat) sense tenir en compte tots els factors que han estat analitzats en l’estudi PISA.

    Els problemes de matemàtiques de les proves PISA es fonamenten en vuit competències bàsiques i són els mateixos per a tot l’alumnat de tots els països que hi participen. Sembla que seria desitjable que el context dels enunciats d’aquests problemes no influïssin en els percentatges de resolucions correctes (ja que, d’aquests, es treuen conclusions que influeixen en les polítiques educatives).

    En aquest article s’intenta analitzar si els percentatges de resolucions correctes de dos problemes PISA 2003, canvia si se’n modifica el context dels enunciats.

    Com es pot veure en el capítol 8 de resultats, s’ha comprovat que, amb la mostra de 371 alumnes utilitzada en aquest estudi, el context dels enunciats d’aquests problemes sí que influeix en els percentatges de resolucions correctes.

    Un altre resultat que ens hem trobat i que considerem interessant de destacar, ha estat que el context dels enunciats d’aquests problemes influeix més en les noies que en els nois

  • English

    The media often use the results of the PISA tests to analyse our education system. Global conclusions are often jumped to about teaching in Catalonia (or any other country involved) without considering all the factors which have been analysed at the PISA report.

    The Maths problems at the PISA tests are based on eight basic skills and they are the same for all students in all the countries taking part. A fitting target might be for the wordings of such problems not to influence the percentages of correct answers (since those percentages have an impact on education policies).

    This paper aims at analysing whether the percentages of correct answers to two PISA 2003 problems change when the context of their wording is modified.

    As one may read in the results chapter, it has been proved that, with the 371-student sample used for our report, the context of the wordings of these problems does have an influence on the percentages of correct answers.

    Another result which has been reached, which we consider interesting enough to point out, is the fact that the contexts of the wordings of the aforementioned problems have a deeper impact on girls than on boys.


Fundación Dialnet

Mi Documat