Ir al contenido

Documat


Resumen de Fotografia matemàtica

David Alonso Asensio, Anna Darnaculleta, Francesc Creixell Robert, Carles de Cubas Garcia, Pilar Figueras Mestres, Maite Gorriz Farré, Santiago Vilches Latorre, Francisco Moreno Rigall

  • català

    Prengui una fotografia familiar. Com sap si té una fotografia matemàtica? L’argument pitagòric que «tot és nombre» converteix qualsevol fotografia en matemàtica. Una selfie és una representació de l’1, una imatge dels pares ho és del 2... Aquesta visió fa que tota fotografia sigui matemàtica i, evidentment, manca de sentit. Oposadament, podem mirar-nos el món des d’un punt de vista platònic i afirmar que les matemàtiques pertanyen al món de les idees. Ergo, mai no aconseguirem una representació perfecta dels conceptes perquè és impossible fotografiar un punt o una recta. Per al nostre col¨lectiu, una fotografia matemàtica és un mitjà didàctic que facilita l’aprenentatge sistèmic de les matemàtiques; unes matemàtiques integrades en el nostre entorn, generadores de bellesa, font de creativitat i útils per tenir una visió crítica de la societat que ens envolta. La fotografia matemàtica ens ha de fer perdre la visió hermètica de les matemàtiques poc útils i ens ha d’ajudar a trobar entorns on desenvolupar matemàtiques properes a les persones. Dit això i amb l’ajut de l’experiència acumulada, una bona fotografia matemàtica ha de tenir una intencionalitat que ha de quedar recollida en un títol (imprescindible) que determini el concepte que es vol copsar. També ha de ser útil des del punt de vista didàctic, creativa i bella.

  • English

    Take a family photograph. How do you know if you have a mathematical picture? The Pythagorean argument that «all things are numbers» turns any photograph into mathematics: a selfie is a representation of one, an image of the parents of two... This vision suggests all photography mathematical and devoid of meaning. On the other hand, we can look at the world from a Platonic point of view and affirm that mathematics belongs to the world of ideas, ergo we can never perfectly represent the concepts because it is impossible to photograph a point or a straight line.

    For us, a mathematical photography is a didactic tool that facilitates the systematic learning of mathematics: mathematics integrated into our environment, a source of beauty, a well of creativity, and useful in developing a critical vision of society. Mathematical photography should help us to forget our closed vision of barely useful mathematics, and to find surroundings in which to develop a mathematics of the people.

    Also, in our experience, good mathematical photography must have an intentionality that can be summarised in a title (essential) that defines the concept to be communicated. It should also be useful from the point of view of didactics, creativity and beauty


Fundación Dialnet

Mi Documat