Ir al contenido

Documat


Resumen de Editar la Viquipèdia: punt de trobada de competències matemàtiques, lingüístiques i digitals

Martí Cuquet Palau, Agnes Schlüter

  • català

    La comunicació és una de les dimensions o processos clau de l’àmbit matemàtic. És també un aspecte de les matemàtiques que permet establir fàcilment connexions amb altres àmbits, com el lingüístic o el digital. En aquest article exposem un projecte d’edició d’articles matemàtics de la Viquipèdia amb alumnes de tercer d’ESO. El projecte es vincula amb el currículum competencial dels àmbits matemàtic, lingüístic i digital. Fer que els alumnes esdevinguin editors de la Viquipèdia és, a més, una oportunitat per a la seva alfabetització digital. L’objectiu principal del projecte és elaborar un article enciclopèdic d’un concepte matemàtic utilitzant fonts d’informació fiables. S’ha implementat mitjançant quatre fases: presentació, avaluació d’articles de la Viquipèdia, elaboració de l’article i avaluació. Els alumnes han valorat positivament el fet d’haver reforçat el seu vocabulari específic de matemàtiques i de produir un resultat que sigui útil a la societat. A més, la Viquipèdia permet treballar íntegrament en la seva plataforma i interactuar amb la comunitat editora, tot rebent avaluacions i recomanacions d’experts externs al centre.

  • English

    Communication is one of the key dimensions or processes in mathematics. It is also an aspect of mathematics that allows for the easy establishment of connections with other areas, such as language and digital activities. In this article, we present a project to edit mathematical articles in Wikipedia with third-year secondary school students (14-15 years old). The project is linked to mathematical, linguistic and digital competences in the curriculum. Making the students become editors of Wikipedia is also an opportunity for their digital literacy. The main objective of the project is to develop an encyclopaedic article on a mathematical concept, using reliable sources of information. It has been implemented through four phases: presentation, evaluation of Wikipedia articles, article preparation, and evaluation. Students valued the reinforcement of their specific vocabulary in mathematics and their product being useful to society. In addition, Wikipedia allowed them to complete all their work on its own platform and to interact with the editing community, receiving evaluations and recommendations from experts outside the school.


Fundación Dialnet

Mi Documat