Ir al contenido

Documat


Portant el laboratori virtual a l'aula de química: alguns coms i alguns perquès

    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 6, 2010, págs. 4-12
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Bringing the virtual lab into the chemistry classroom: some reflections on opportunities and goals
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Encara que la utilització didàctica de les simulacions es proposa des de fa dècades, la realitat és que arriba poc a les aules. Sense entrar en els motius que ho generen, en aquest article es discuteixen formes, motius i limitacions per a la utilització de simulacions i laboratoris virtuals en el marc de l'educació secundària a Catalunya.

    • English

      Although the educational use of simulations has been proposed for decades, they don’t usually get into to the actual classroom.Without focusing in the causes, this paper presents ways, goals and limitations of the use of simulations and virtual labs in the Catalan secondary school system.

  • Referencias bibliográficas
    • ALDRICH, C. (2005). Learning by doing: A comprehensive guide to simulations, computer games and pedagogy in e-learning and other educational...
    • BELFORD, R. E. (2009). UALR Virtual Laboratory [en línia]. Pittsburgh: Carnegie Mellon University. http://ualr.edu/rebelford/labs/ vlab/vlab.htm.”...
    • CAAMAÑO, A. (2005). «Trabajos prácticos investigativos en química en relación con el modelo atómico-molecular de la materia, planificados...
    • CLARK, R. E. (1983). «Reconsidering reseach on learning from media». Review of Educational Research, 53(4): 445-459.
    • Decret 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundaria obligatòria. Diari Oficial de...
    • Decret 142/2008, de 15 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del batxillerat. Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya,...
    • HAMMING, R. W. (1997). The art of doing science and engineering (learning to learn). Amsterdam: Gordon and Breach.
    • MAGEE, M. (2006). State of the field review. Simulation in education. Final report [en línia]. Calgary: Alberta Online Learning Consortium....
    • NUSSBAUM, S.; THE CHEMCOLLECTIVE (2010). The Irydium Project [en línia]. Pittsburgh: Carnegie Mellon University. http://www.chem.ubc.ca/courseware/121_virtual_lab/.”...
    • PERROS, H. (2009). Computer simulation techniques: The definitive introduction! [en línia]. Raleigh: Harry Perros. http://www.csc.ncsu.edu/facul ty/perros//simulation.pdf
    • WHITE, R. T.; GUNSTONE, R. F. (1992). Probing understanding. Londres: Falmer Press.
    • YARON, D.; CUADROS, J.; KARABINOS, M.; LEINHARDT, G.; EVANS, K. L. (2005). «Virtual laboratories and scenes to support chemistry instruction» [en...
    • YARON, D.; FREELAND, R.; LANGE, D.; MILTON, J. (2000). «Using simulations to transform the nature of chemistry homework» [en línia]. A: ConfChem...
    • YARON, D.; FREELAND, R.; LANGE, D.; KARABINOS, M.; MILTON, J.; BELFORD, R. (2001). «Uses of a flexible virtual laboratory simulation in introductory...
    • YARON, D.; KARABINOS, M.; EVANS, K. L.; CUADROS, J.; DAVENPORT, J.; LEINHARDT, G.; GREENO, J. G. (2008). «The ChemCollective digital library»...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno