Colombia
An analysis of how the dynamics of development of a community of people, remote, abandoned by the state and which depends exclusively on seafood, goes against the imposition of an educational model, emphasis on mathematics education, in line with national guidelines and standards of the Ministry of education of Colombia. Initially there will be an overview of key aspects of the community and then present a proposal of mediation which is adapted from Iles Chevallard, the noosphere cultural, as an alternative resource for this community as many of Colombia, under similar conditions, to develop an education commensurate with their reality.
Se presenta un análisis de cómo la dinámica de desarrollo de una comunidad de personas, apartadas, abandonadas por el Estado y que depende exclusivamente de los productos del mar, riñe con la imposición de un modelo educativo, haciendo énfasis en la educación matemática, acorde con los lineamientos y estándares nacionales del Ministerio de Educación Nacional de Colombia. En principio se hará una descripción general de aspectos esenciales de la comunidad para luego presentar una propuesta de mediación que se ha adaptado de Iles Chevallard, la noosfera cultural, como una alternativa de recurso para que esta comunidad como muchas de Colombia, en similares condiciones, puedan desarrollar una educación acorde con su realidad.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados