Barcelona, España
Teaching science in secondary school needs contextualizing tools in order to facilitate student learning. Interdisciplinary work is an exceptional teaching tool, but it needs a backbone that leads to the synergy of the involved subjects. Historical Memory can be used in the contextualization of the scientific subjects of Chemistry and Biology together with History and the subject of Culture and Ethical Values. This article presents a didactic innovation activity involving the use of three different languages and a holistic approach to teach and learn concepts such as chemical bond, formation of esters, DNA structure, and identification of missing persons. The design of the proposal allows students to solve practical cases of missing persons from the Spanish Civil War and listen and dialogue with journalists, scientists and human rights activists.
L’ensenyament de coneixements científics a l’ESO necessita eines contextualitzadores per a facilitar l’aprenentatge de l’alumnat. El treballs interdisciplinaris són una eina didàctica excepcional, però necessiten d’un eix vertebrador que condueixi la sinergia de les matèries implicades. Un dels fils conductors que permet contextualitzar amb facilitat les matèries científiques de Química i Biologia juntament amb la Història i l’assignatura de Cultura i Valors Ètics és la Memòria Històrica. En aquest article es presenta una programació d’innovació didàctica amb l’estructura d’un treball globalitzador interdisciplinari que facilita que l’alumnat pugui treballar en tres idiomes diferents i de manera holística un conjunt de conceptes com l’enllaç químic, la formació dels èsters, l’estructura de l’ADN i la identificació de desapareguts. El disseny de la proposta també permet que l’alumnat pugui solucionar casos pràctics de desapareguts de la Guerra Civil i que pugui escoltar i dialogar amb periodistes, científics i activistes pels drets humans.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados