Ir al contenido

Documat


Què cal saber per ensenyar matemàtiques a l’educació primària: resultats d’una recerca

  • Autores: Celia Giné de Lera
  • Localización: Comunicació Educativa: revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, ISSN-e 2339-5559, ISSN 1575-9911, Nº 27, 2014, págs. 19-26
  • Idioma: catalán
  • DOI: 10.17345/comeduc201419-26
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La recerca didàctica estableix que per ensenyar una matèria es requereixen coneixements fonamentats, tant sobre la disciplina a què es refereix la matèria com sobre la seva didàctica. En el cas de les matemàtiques, les dades d’un estudi internacional actual (TEDS-M) han posat de manifest deficiències relatives als programes sobre la formació inicial en matemàtiques i la seva didàctica dels futurs mestres a Espanya. Aquest article contrasta aquests resultats a partir d’una recerca amb mestres i estudiants de mestre de primària, identifica les dificultats que tenen els estudiants de mestre en relació amb alguns coneixements necessaris per a l’ensenyament de les matemàtiques entorn de la resolució de problemes i analitza quines d’aquestes dificultats es redueixen i quines romanen amb l’experiència docent.

    • English

      Educational research establishes that sound knowledge is required in order to teach a subject, both knowledge of the own discipline and of their didactics. In the case of mathematics, data from an international study (TEDS-M) has shown current deficiencies relating to future teachers’ training programs in mathematics and its teaching in Spain. This article contrasts these results from a research with in-service and pre-service primary teachers, by identifying the difficulties of pre-service teachers regarding some knowledge for teaching mathematics around problem solving, and analyzing which of these difficulties are reduced or which remain with the teaching experience.

  • Referencias bibliográficas
    • Ball, D. L.; Thames, M. H.; Phelps, G. (2008). “Content knowlegde for teaching. What makes it special?” Journal of Teacher Education,...
    • Epperson, J. (2004). “Strengthening inservice secondary mathematics teachers’ under-standing and strategies in mathematical...
    • Giné, C. (2012). Coneixements i creences sobre la resolució de problemes de professors i estudiants de professor d’educació primària i secundària:...
    • Hiebert, J.; Carpenter, T. (1992). “Learning and teaching with understanding”, a: D. Grouws. Handbook for research on mathema-tics...
    • Instituto Nacional de Evaluación Educa-tiva (2012). TEDS-M. Informe español. Estu-dio internacional sobre la formación inicial en matemáticas...
    • National Council of Teachers of Mathematics (NTCM). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston,...
    • Pólya, G. (1962). Mathematical discovery. Nova York: John Wiley and Sons.
    • Shulman, L. (1986). “Those who understand, knowledge growth in teaching”. Educational Researcher, 15 (2), 4–14.
    • Tatto, M. T., et alii (2008). Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M): conceptual framework. East Lansing, ...
    • Tatto, M. T., et alii (2012). Policy, practice and readiness to teach primary and secondary mathematics in 17 countries....

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno