Ir al contenido

Documat


Resumen de Un ejemplo de adaptación de la Econometría a la metodología ECTS

José Antonio Ordaz Sanz, M. D. Caro Vela, Mª Carmen Melgar Hiraldo Árbol académico, Carmen María Rubio Castaño, José Manuel Rueda-Cantuche, Francisca J. Sánchez Sánchez

  • español

    La Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Pablo de Olavide comenzó su adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior en el curso académico 2005/2006, con la puesta en marcha en la Licenciatura en Administración y Dirección de Empresas de una Experiencia Piloto de implantación del ECTS. Desde esa fecha, este Plan se ha ido implementando progresivamente en todos sus cursos.

    En 2008/2009 llega a cuarto, donde se ubica la asignatura de Econometría. Este trabajo describe las principales características que configuran el sistema y la metodología docente y evaluadora de Econometría en el marco referido, poniendo asimismo de relieve los resultados académicos logrados con las innovaciones desarrolladas.

  • English

    The Faculty of Business Administration of Universidad Pablo de Olavide started its adaptation to the European Higher Education Area (EHEA) in the academic year 2005/2006 by launching a Pilot Experience for the implementation of the European Credit Transfer System (ECTS) in the first academic year of the Degree in Business Administration and Management. From this year onwards, this Pilot Experience Programme was extended progressively to all upcoming courses.

    Econometrics is a subject scheduled for the fourth course of the Degree and consequently, it was affected by the new Pilot Experience in the academic year 2008/2009. This paper describes the main features that characterize the system, and evaluating and teaching methodology of the subject Econometrics under the new framework referred above, highlighting particularly the academic results achieved by the students as a result of the ECTS related innovations that were carried out.


Fundación Dialnet

Mi Documat