Ir al contenido

Documat


Una introducción al álgebra en el siglo XVI: "La regla de la cosa" de Juan Pérez de Moya

  • Autores: José María Núñez Espallargas Árbol académico, Jordi Servat Susagne Árbol académico
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 51, 2016, págs. 223-247
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • El propòsit del present treball és el de mostrar, a través d'un dels textos més destacats de l'època, com s'introduïa l'àlgebra en l'ensenyament pràctic de la matemàtica. Entre els objectius que es pretenen aconseguir, a més dels derivats del pur coneixement històric dels orígens d'aquest saber, estan els d’apreciar alguns aspectes de caràcter metodològic d'interès per a la didàctica de la matemàtica: el paper de les notacions i la utilització dels símbols en el desenvolupament de la matemàtica, les limitacions que imposava el desconeixement de certs recursos (com és el cas dels nombres decimals), o la importància determinant que els aspectes aplicats tenen en la introducció i posterior desenvolupament de l'àlgebra.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno