Este trabajo surge del acuerdo entre el grupo de investigación Tecnología Social de la ULPGC y la Consejería de Educación de Canarias, para realizar un estudio sobre las tablets como herramienta de enseñanza-aprendizaje. Su objetivo sería analizar sus beneficios, y elaborar un informe que permita a los docentes contar con una guía y recopilatorio de apps para trabajar las competencias en matemáticas, inglés y educación especial. Se realizó una evaluación, detectando las necesidades tecnológicas y comprobando la satisfacción en su uso.
This paper arises from an agreement between research group Social ULPGC Technology and the Ministry of Education of the Canary Islands, to realize a study on the tablets as a tool for teaching and learning. The objectives would be to analyze the benefits, and report to allow teachers to have a guide and compilation of apps for work skills in math, English and special education. An evaluation was made by detecting and checking technology needs satisfaction in its use. If we remember that school the linkage have with electronic devices, the incorporation into the teaching-learning gives them an alternative vision and generates a playful side, bringing greater motivation and concentration is achieved.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados