Ir al contenido

Documat


Resumen de 3D, 2D, 1D

Esperanza Teixidor Cadenas

  • español

    La mayoría de los objetos que existen en la realidad son tridimensionales. La enseñanzaaprendizaje de la geometría debe comenzar investigando objetos de tres dimensiones, y a partir de su manipulación descubrir los bidimensionales, hasta llegar a los unidimensionales, que son los más abstractos. La manipulación será imprescindible para un aprendizaje significativo. Contamos con la ayuda de un potente material didáctico llamado BaFi. Invertir el orden tradicional 1D, 2D, 3D, supondrá un reto para el docente.

  • English

    Most of the objects that exist in reality are three-dimensional. The teaching and learning of geometry must begin by investigating three-dimensional objects, and then by manipulation progress to discover the two dimensional objects until one reaches the onedimensional which are the most abstract. These manipulations are essential for meaningful learning. Reversing the traditional order 1D, 2D, 3D will be a challenge for teachers. To enable this, we have the help of a powerful didactic material called Bafi that helps us achieve this goal.


Fundación Dialnet

Mi Documat