Ir al contenido

Documat


An initiative to improve oral and written skills of Engineering Students

  • Autores: Maria Teresa Baeza Romero, Fuensanta Andrés Abellán
  • Localización: Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, ISSN-e 2341-2593, Vol. 1, Nº. 1, 2014, págs. 83-100
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.4995/muse.2014.2196
  • Enlaces
  • Resumen
    • In this paper, we describe some activities that have been developed to written and oral skills in students of Degree in Electrical and Electronics Engineering in the School of Industrial Engineering in Toledo. Among these activities, we have designed a workshop, included in welcome activities of the school for first year students and two learning activities included in chemistry module. In the workshop, we explained the key points to consider when an oral or written presentation is prepared. Moreover, we tried to make conscious to our students of the importance of the development of written and oral skills. In addition, we have designed an assessment method for oral skills and other skills like critical thinking in the chemistry module, though an exercise that combines conventional evaluation with peer evaluation. As part of this work, an assessment rubric has been developed to mark oral presentations.

  • Referencias bibliográficas
    • Oficina de Planificación y Calidad. Vic. Economía & Planificación, UCLM (2010). Estudios sobre calidad e inserción laboral.
    • UCLM, (2010). Plan de Estudios de Grado de Ingeniería Electrónica Industrial y Automática y Plan de Estudios de Grado de Ingeniería Eléctrica...
    • Pascual Romero, F., Andrés, F., Baeza, M.T. (2012) XX CUIEET, Las jornadas de acogida como plataforma para el desarrollo de competencias genéricas...
    • Universidad Nacional de la Loja, (2011), Taller de Expresión Oral y Escrita, para el módulo de las carreras de formación profesional o de...
    • B. Gallardo, (2006). La enseñanza de habilidades comunicativas: un taller de expresión oral. Universidad de Valencia. http://www.uv.es/pauls/HabilidadesCvasBGallardo.pdf...
    • UCLM, (2011), Guía Académica 2011-12. Asignatura Expresión Oral. Ingeniería de Caminos. http://www.uclm.es/cr/caminos/ICCP/asignaturas.pdf#page=206...
    • Galeana de la O. L. (2006), Aprendizaje basado en Proyectos. Ceupromet 27. http://ceupromed.ucol.mx/revista/PdfArt/1/27.pdf Accessed 19th...
    • Lu, R., Bo, J J. (2007). A Comparison of Anonymous Versus Identifiable e-Peer Review on College Student Writing Performance and the Extent...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno