Ir al contenido

Documat


Modelizacion para formar ciudadanos

  • Autores: Claudi Alsina Català Árbol académico
  • Localización: Modelling in Science Education and Learning, ISSN-e 1988-3145, Nº. 4, 2011, págs. 5-14
  • Idioma: español
  • DOI: 10.4995/msel.2011.3051
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El presente trabajo focaliza la atención en el importante papel que el aprendizaje de las matemáticas, por medio de la modelización y las aplicaciones, puede jugar en la educación de los futuros ciudadanos, como tales. Se discute la necesidad de cambios y como introducir nuevos contenidos y competencias para la vida en el siglo XXI.

    • English

      The present work focus the attention on the important role that the learning of mathematics, by means of modelling and applications, may play in the education of future citizens, as such. We discuss the need of changes and how to introduce new contents and competencies for the life in the 21st century.

  • Referencias bibliográficas
    • Alsina, C. (1996) The future is not anymore what it was supposed to be. Proc. 7è Congrès International d'Atenció a la Infància en Edat...
    • Alsina, C. (1998) Neither a microscope nor a telescope, just a mathscope, in P. Galbraith et al. (eds.), Proceed. ICTMA-1997, in Math. Mod.Teachin....
    • Alsina, C. (1998) Contar bien para vivir mejor. Editorial Rubes, Barcelona.
    • Alsina, C. (2002) Too much is not enough. Teaching maths through useful applications with local and global perspectives. Educational Studies...
    • BIAIX-16 (2000) Quines matemàtiques ha de dominar una persona en el tercer milleni?. FEEMCAT, Barcelona.
    • Blum, W., Galbraith, P.L., Henn, H.W. and Niss, M. (Eds.). (2007). Modelling and applications in mathematics education. The 14th ICMI Study....
    • Burrill, G. (2000) Matemáticas para el nuevo milenio en Números n. 41, pp. 9-12.
    • Corbalán, F. (1995) La Matemática Aplicada a la Vida Cotidiana, Graó, Barcelona.
    • De Lange, J. (1996) Using and Applying Mathematics in Education. In A. Bishop, K. Clements, C. Keitel, J. Kilpatrick and C. Laborde (Eds.),...
    • Devlin, K. (1999) Infosense: Turning Data and Information into Knowledge.: W.H. Freeman, New York.
    • Devlin, K. (2000) The Language of Mathematics: Making the Invisible Visible, W.H. Freeman, New York.
    • Dewdney, A. (1996) 200% of Nothing: An Eye-Opening Tour Through the Twists and Turns of Math Abuse an Innumeracy, John Wiley, New York.
    • Garfunkel, S. et al. (1989) For All Practical Purposes, Lexington, COMAP. (1999) Las Matemáticas en la Vida Cotidiana, Addison Wesley-UAM,...
    • Garfunkel, S. et al. (1998-2000), Modelling Our World (Arise Project) Lexington, COMAP and W.H. Freeman, New York. National Council of Teachers...
    • Niss, M. (2001), Quantitative Literacy and Mathematics Competencies, in Quantitative Literacy: Why Numeracy Matters for Schools and Colleges,...
    • Niss, M. (2003) Applications of mathematics '2000'. In D. Coray, F. Furingherri, H. Gispert, B.R. Hodgson and G. Schubring (Eds.),...
    • Niss, M., Blum, W., and Galbraith, P. (2007) Introduction. In W. Blum, P.L. Galbraith, H.W. Henn and M. Niss (Eds.), Modelling and applications...
    • Paulos, J.A. (1998) Innumeracy: Mathematical Illiteracy and its Consequences, Vintage Books; New York.
    • Pollak, H. O. (1997) Solving Problems in the Real World. In Steen, L.A. (ed.), Why Numbers Count: Quantitative Literacy for Tomorrow's...
    • Pollak, H. (2003) a history of the teaching of modelling. In G. Stanic and J. Kilpatrick (Eds.), A history of school mathematics (Vol. 1-2,...
    • Riley, R.W. (1988) The state of Mathematics Education: Building a Strong Foundation for the 21st Century. Notices AMS 45, 487-490.
    • Romberg, T. y de Lange, J. (1999) Mathematics in context, Encyclopedia Britannica, Ed. Corp., Chicago.
    • Sol, M.,(2009)Anâlisi de les competències i habilitats en el treballl de projectes matemàtics amb alumnes de 12 a 16 anys a una aula heterogènia...
    • Steen, L. et al. (1989) Everybody Counts. Washington, DC. National Research Council, The National Academy of Sciences.
    • Steen, L.A. (1998) Numeracy: The New Literacy for a Data-Drenched Society, Educational Leadership, 57:2 (October) pp. 8-13.
    • Steen, L.A. (ed.) (2001) Mathematics and Democracy. The Case for Quantitative Literacy, National Council on Education and the Disciplines,...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno