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Serious Games Network

  • Carlos Vaz de Carvalho [2] ; Pedro M. Latorre Andrés [1] ; Francisco José Serón Arbeloa [1]
    1. [1] Universidad de Zaragoza

      Universidad de Zaragoza

      Zaragoza, España

    2. [2] Instituto Superior de Engenharia do Porto
  • Localización: Virtual Archaeology Review, ISSN-e 1989-9947, Vol. 4, Nº. 9, 2013, págs. 174-180
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.4995/var.2013.4271
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Los “juegos serios" se podrían definir como aquellos juegos (digitales) utilizados para fines distintos del mero entretenimiento. El concepto de “juegos serios” se puede aplicar a un amplio espectro de áreas, por ejemplo la educación, la sanidad, la formación en entornos o situaciones peligrosas. Los juegos de aprendizaje también son cada vez más utilizados en todos los niveles de la educación y en prácticamente todos los temas, como por ejemplo la Historia Antigua. La red SEGAN (SErious GAmes Network) va a crear una comunidad de trabajo sobre el tema de los “juegos serios". El objetivo principal es crear un consorcio estable -pero en expansión- para intercambiar ideas y experiencias relacionadas con los Juegos Serios.

      La Red SEGAN invita a las personas de la comunidad de Arqueología, Patrimonio Cultural y la Historia Antigua interesado en juegos serios a unirse a la red y participar en sus actividades.

    • English

      “Serious games” can be defined as (digital) games used for purposes other than mere entertainment. Serious Games can be applied to a broad spectrum of areas, e.g. educational, healthcare, training in hazardous environments or situations. Game-based Learning, one aspect of Serious Games, are also more and more explored for all levels of education in different subjects, such as Ancient History. The SEGAN (SErious GAmes Network) will create a Community of Practice on the Serious Games subject. The main objective is to create a stable (but expanding) consortium to exchange ideas and experiences related to Serious Games.

      The SEGAN Network invites the people of the community of Archaeology, Cultural Heritage and Ancient History interested in Serious Games to join the net and to participate in their activities.

  • Referencias bibliográficas
    • ANDERSON, Eike Falk et al. (2010): “Developing Serious Games for Cultural Heritage: A State-ofthe- Art Review”, Virtual Reality 14(4), Springer,...
    • FRANSSILA, H. & PEHKONNEN, M. (2005): “Why do ICT-Strategy implementation in schools fail and ICT-Practices do no develop?”, in Media...
    • HOUTHOFF BURUMA - The Game. http://www.ranj.com/content/werk/houthoff-buruma-thegame
    • HUSSAIN, T.S. & FERGUSON, W. (2005): “Efficient development of large-scale military training environments using a multi-player game”,...
    • IBM Service Management Virtual Simulator http://www-01.ibm.com/software/tivoli/features/smsimulator/
    • The Novicraft HRD game http://www.teamingstream.com/
    • The SEGAN project http://seriousgamesnet.eu
    • MOLONEY, J. & AMOR, R.: “StringCVE: Advances in a Game Engine-Based Collaborative Virtual Environment for Architectural Design”, in Proceedings...
    • SUSI, Tarja (2007): “Serious Games – An Overview”, Technical Report HS- IKI -TR-07-001. School of Humanities and Informatics. University of...
    • The TIMEMESH Game http://timemesh.eu/
    • WALLIN, E. (2005): “The Rise and Fall of Swedish Educational Technology1960–1980”, in Scandinavian Journal of Educational Research, 5, pp....

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