Ir al conteni
d
o
B
uscar
R
evistas
T
esis
Libr
o
antiguo
Co
n
gresos
A
u
tores
Ayuda
Cambiar idioma
Idioma
català
Deutsch
English
español
euskara
français
galego
italiano
português
română
Cambiar
Reflexiones sobre la innovación docente universitaria en matemáticas
Autores:
Claudi Alsina Català
Localización:
Uno: Revista de didáctica de las matematicas
,
ISSN
1133-9853,
Nº. 63, 2013
,
págs.
9-14
Idioma:
español
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Referencias bibliográficas
ALSINA, C. (1998): «Neither a microscope nor a telescope, just a mathscope», en GALBRAITH, P., y otros (eds.): Mathematical modelling, teaching...
ALSINA, C. (2000): «Gaudi’s ideas for your classroom: Geometry for three-dimensional citizens», en Proceedings of the Ninth International...
ALSINA, C. (2002): «Too much is not enough. Teaching maths through useful applications with local and global perspectives». Educational Studies...
ALSINA, C. (2007): «Less chalk, less words, less symbols… More objects, more context, more actions», en BLUM, W., y otros (eds.) (2007): The...
ALSINA, C.; NELSEN, R. (2006): Math Made Visual. Creating images for understanding mathematics. Washington. Mathematical Association of America.
ALSINA, C.; NELSEN, R. (2010): Charming proofs. Washington. Mathematical Association of America. BLUM, W., y otros (eds.) (2007): The 14th...
DUREN, W.L. Jr. (1970): «Are there too many PhD’s in mathematics?». The American Mathematical Monthly, núm. 77, pp. 641-646.
GUZMÁN, M. (1991): Para pensar mejor. Barcelona. Labor.
KRANTZ, S.G. (1993): How to teach mathematics, a personal perspective. Nueva York. American Mathematical Society.
LEWIS, L.S. (1975): Scaling the ivory tower. Baltimore. The Johns Hopkins University Press.
LIVESEY, H. (1975): The professors. Nueva York. Charterhouse.
NISS, M. (2001): «Issues and problems of research on the teaching and learning of applications and modelling», en MATOS, J.F., y otros (eds.):...
POLLAK, H.O. (1997): «Solving problems in the real world», en STEEN, L.A. (ed.): Why numbers count: Quantitative literacy for tomorrow's...
STEEN, L.A. (1994): For all practical purposes. Lexington / Nueva York. COMAP / W.H. Freeman. [Versión española: Matemáticas en la vida cotidiana,...
TANTON, J. (2001): Solve this. Math activities for students and clubs. Washington. Mathematical Association of America.
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Mi Documat
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Facebook
Twitter
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
©
2008-2024
Fundación Dialnet
· Todos los derechos reservados
Accesibilidad
Aviso Legal
Coordinado por:
I
nicio
B
uscar
R
evistas
T
esis
Libr
o
antiguo
A
u
tores
Ayuda
R
e
gistrarse
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar