Ir al contenido

Documat


Metodologia docent per a l'ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics

  • Autores: Francisco Grimaldo Moreno Árbol académico, Miguel Arevalillo Herráez Árbol académico
  • Localización: @tic. revista d'innovació educativa, ISSN-e 1989-3477, Nº. 6, 2011 (Ejemplar dedicado a: Second Life y otros mundos virtuales en educación), págs. 10-20
  • Idioma: catalán
  • DOI: 10.7203/attic.6.329
  • Enlaces
  • Resumen
    • La docència d'assignatures d'informàtica en titulacions no tècniques normalment requereix una adaptació de continguts que permeta cobrir la gran diversitat de coneixements de partida dels estudiants. En aquest article presentem una combinació d'estratègies d'aprenentatge i de mètodes d'avaluació que contribueix a anivellar els coneixements inicials dels estudiants així com al desenvolupament de competències transversals. En particular, s'apliquen mètodes d'aprenentatge actiu en la docència dels continguts teòrics, per a involucrar l'alumne en el procés; s'empra l'aprenentatge basat en projectes en els laboratoris, per a incrementar la seua motivació intrínseca a través de l'adquisició de coneixements pràctics fàcilment aplicables en la seua vida diària: i s'apliquen tècniques d'aprenentatge cooperatiu, per a desenvolupar l'habilitat de treball en grup. Els resultats obtinguts mitjançant l'aplicació de l'estratègia mostren un impacte positiu sobre els resultats acadèmics dels alumnes

  • Referencias bibliográficas
    • Aronson, Elliot (1978). The Jigsaw classroom: Building cooperation in the classroom. New York: Addison Wesley Longman, 1997.
    • Bloom, Benjaman S. (1956). Taxonomy of educational ob- jectives, The classification of educational goals, Handbook I: Cognitive Domain. New...
    • Blumenfeld, Phyllis C.; Soloway, Elliot; Marx, Ronald W.; Krajcik, Joseph S.; Guzdial, Mark; Palincsar, Annemarie (1991). Motivating project-based...
    • CCU, Consejo de Coordinación Universitaria, en col·laboració amb la Comisión para la Renovación de Metodologías Educativas en la Universidad...
    • Cortina, Thomas J. (2007). An introduction to computer science for non-majors using principles of computation. En Proceedings of the 38th...
    • Davis, Margery; Amin, Zubair; Grande, Joseph; O’Neill, Angela; Pawlina, Wojciech; Viggiano, Thomas; Zuber, Rukhsana (2007). Case studies in...
    • Gibbs, Graham; Simpson, Claire (2005). Conditions under which assessment supports students’ learning. Learning and Teaching in Higher Education,...
    • Goldman, Kenneth J. (2004). Concepts-first introduction to computer science. En Proceedings of the 35th SIGCSE technical symposium on computer...
    • Grzega, Joachim; Schöner, Marion (2008). The Didactic Model LdL (Lernen durch Lehren) as a Way of Preparing Students for Communication in...
    • Hmelo-Silver, Cindy E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology Review, 16(3), pp. 235-266.
    • Holbert, Keith E.; Karady, George G. (2009). Strategies, challenges and prospects for active learning in the computer-based classroom. IEEE...
    • Iiyoshia, Toru; Hannafinb, Michael J.; Wangb, Feng (2005). Cognitive tools and student centred learning: rethinking tools, functions and applications....
    • Johnson, David W.; Johnson, Frank P. (1987). Joining Together: Group Theory and Group Skills. Pearson Education, 2009.
    • Kirschner, Paul A.; Sweller, John; Clark, Richard E. (2006). Why minimal guidance during instruction does not work: an analysis of the failure...
    • Kolb, David A. (1984). Experiential Learning-Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice-Hall.
    • Martin, Jean-Pol; Oebel, Guido (2007). Lernen durch Lehren: Paradigmenwechsel in der Didaktik? Deutschunterricht in Japan, Zeitschrift des...
    • Mauri, Teresa; Coll, César; Onrubia, Javier (2007). La evaluación de la calidad de los procesos de innovación docente universitaria. Una perspectiva...
    • Mayer, Richard (2004). Should there be a three-strikes rule against pure discovery learning? The case for guided methods of instruction. American...
    • Ploetzner, Rolf; Dillenbourg, Pierre; Praier, Michael; Traum, David (1999). Learning by explaining to oneself and to others. En Pierre Dillenbourg...
    • Slavin, Robert E. (1983). Cooperative Learning. New York: Logman.
    • Stuart, John; Rutherford, R. J.(1978). Medical student concentration during lectures. Lancet, 2(8088), pp 514-516.

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno