Localización:Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, ISSN-e 2174-6486, ISSN 0212-4521, Vol. 26, Nº 2, 2008, págs. 257-270
ESTEPA, A. y BATANERO, C. (1995). Judgments of association in scatterplots, en Gar!eld, J. (ed.). Research Papers from the Fourth International...
ESTEPA, A. y BATANERO, C. (1996). Judgments of correlation in scatterplots: An empirical study of students’intuitive
strategies and preconceptions....
ESTEPA, A. y SÁNCHEZ, F.T. (1998). Correlation and regression in secondary school text books, en Pereira-Mendoza, L., Seu, L., Wee, T. y Wong,...
GODINO, J.D. (2003). Teoría de las Funciones Semióticas. Un enfoque ontológico-semiótico de la cognición e instrucción
matemática. Universidad...
GODINO, J.D. y BATANERO, C. (1994). Signi!cado institucional y personal de los objetos matemáticos. Recherches en
Didactique des Mathématiques,14(3),...
MORITZ, J. (2004). Reasoning about covariation, en Ben-Zvi, D. y Gar!eld, J. (eds.). The Challenge of Developing Statistical Literacy, Reasoning...
MORRIS, E.J. (1997). An investigation of students’ conceptions and procedural skills in the statistical topics correlation.
Londres, The...
NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Virginia: National Council of Teachers of
Mathematics, en .