Ensayos mediante el uso de una herramienta web basada en IA en estudiantes de inglés para mejorar la capacidad de redacción
Autores:Juan Izquierdo Doménech, Aina Monferrer Palmer, Àngels Duart Gil, Rocío de los Llanos Herrera Flores
Localización:Propuestas educativas en la era de la IA. Regulación y uso ético / coord. por Antonio Quirós-Fons, 2025, ISBN 979-13-7006-023-7, págs. 125-146
Amin, M. Y. M. (2023). AI and Chat GPT in Language Teaching: Enhancing
EFL Classroom Support and Transforming Assessment Techniques.
International...
Cantos, K. F. S., Giler, R. C. V., & Magayanes, I. E. C. (2023). Artificial
Intelligence In Language Teaching And Learning, Ciencia Latina
Revista...
Chen, X., Zou, D., Xie, H., Cheng, G., & Liu, C. (2022). Two decades of
artificial intelligence in education. Educational Technology &...
Choi, Y. & McClenen, C. (2020). Development of adaptive formative assessment
system using computerized adaptive testing and dynamic Bayesian
networks....
Consejo de Europa (2001). Marco Común Europeo de Referencia. Cervantes
Virtual.
Dolz, J., & Monferrer-Palmer, A. (2025). Capítol 12. L’impacte de la
intel·ligència artificial generativa en l’ensenyament de llengües....
Galaczi, E. (2023). English language education in the era of generative AI: Our
perspective.
Generalitat Valenciana. (s.f.). Fitxa d'avaluació de l'expressió i interacció escrita -
nivell B1. Escola Oficial d'Idiomes de...
Ilkka, T. (2018). The Impact of Artificial Intelligence on Learning, Teaching, and
Education. European Union.
Lin, S., & Crosthwaite, P. (2024). The grass is not always greener: Teacher vs.
GPT-assisted written corrective feedback. System, 127,...
Monferrer-Palmer, A. (2024). Reflexiones sobre el impacto de la inteligencia
artificial en la enseñanza de idiomas: La revolución de ChatGPT....
Schiffrin, D. (1981). Tense variation in narrative. Language, 57(1), 45–62.
https://doi.org/10.2307/414286
Schneuwly, B. & Dolz, J. (Eds.). (2009). Des objets enseignés en classe de
français: le travail de l’enseignant sur la rédaction de textes
argumentatifs...
Team, G., Mesnard, T., Hardin, C., Dadashi, R., Bhupatiraju, S., Pathak, S., ... &
Eck, D. (2024) Gemma: Open models based on gemini research...
UNESCO (2023). Technology in Education.
Vygotsky, L. (2019/1934). Pensée et langage. Dispute
Wong, LH. & Looi, CK (2011). What seams do we remove in mobile-assisted
seamless learning? A critical review of the literature, Computers...
Xi, M. (2024). The Role and Impact of Artificial Intelligence in the Learning of
English Writing Skills in Second Language Acquisition. Journal...
Yancey, K. P., Laflair, G., Verardi, A. & Burstein, J. (2023). Rating Short L2
Essays on the CEFR Scale with GPT-4, Proceedings of the...
Yao, Y., Yu, T., Zhang, A., Wang, C., Cui, J., Zhu, H., ... & Sun, M. (2024).
Minicpm-v: A gpt-4v level mllm on your phone, arXiv preprint,...
Ye, Q. & Doermann, D. (2014). Text detection and recognition in imagery: A
survey, IEEE transactions on pattern analysis and machine intelligence,
37(7),...
Zeevy-Solovey, O. (2024). Comparing Peer, ChatGPT, and Teacher Corrective
Feedback in EFL Writing: Students’ Perceptions and Preferences.
Technology...
Zhou, J., & Shen, M. (2018). When human intelligence meets artificial
intelligence. PsyCh Journal, 7(3), 156–157.
https://doi.org/10.1002/pchj.216