Enric Martí Gòdia, Antoni Gurguí Valverde, Débora Gil Resina , Aura Hernández, Jaume Rocarias Oraa, Ferran Poveda Abansés
La metodología ABP requiere un seguimiento presencial de la actividad grupal de los alumnos. Internet facilita reuniones no presenciales. En esta comunicación se presenta una experiencia de seguimiento no presencial utilizando OpenMeetingsen Moodle 2.0, en una asignatura de Ingeniería Informática. También presentamos mejoras en la estructura ABP: definición de entregables de evaluación y criterios de evaluación. Como resultados mostramos índices de matrícula en ABP y encuestas de evaluación.
Project Based Learning (PBL) requires a significant face to face follow-up of student’s group work. Internet communication allows remote group meetings. In this paper, we present an experience of remote “non-classroom” student activity tracking in a computer engineering course. We have used the OpenMeetingstool within a Moodle 2.0. As well, we present some improvements in the subject structure based on two aspects: defining deliverables as indicators of student assessment and establishing new assessment criteria. We report registration rates in PBLmodality, as well as, evaluation surveys on students opinion about the course.
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