Xabier Garmendia Díaz, Maider Azanza Sese , Óscar Díaz García
Good communication between the supervisor and the doctoral student is essential. Concept mapping assists students in externalizing the conceptual knowledge they hold, and in doing so, it becomes a means for student- instructor communication. Unfortunately, in doctoral settings, traditional concept maps fall short because they do not offer clues about both (1) the student’s readings that back their concept maps and (2) the discursive role that concepts and relationships play in the research narrative. Based on the experience of our research group, this paper describes the use of concept maps for conducting supervisory meetings, the limitations experienced in using a concept-map editor (CmapTools), and the development of a web extension called Concept&Go which aims to enhance this editor with a dedicated color-coded highlighter.
Zuzendariaren eta doktoregaiaren elkarlanerako bien arteko komunikazio egokia ezinbestekoa da. Kontzeptu mapek ikasleek duten ezagutza era antolatu batean azaleratzen laguntzen dute eta, honela, doktoregai eta zuzen- darien arteko komunikaziorako bitarteko bihurtu daitezke. Tamalez, tesi testuinguruetan, mapa tradizionalak motz geratzen dira ez dutelako aztarnarik eskaintzen: (1) ez ikasleen kontzeptu mapen elementuen oinarri diren irakur- ketena, eta (2) ez kontzeptuek eta erlazioek ikerketaren narratiban duten diskurtso-eginkizunena. Gure ikerketa taldean izandako esperientzian oinarriturik, lan honek honako hau deskribatzen du: kontzeptu mapen erabilera zuzendari eta doktoregaien arteko jarraipen-bilerak egiteko; CmapTools editorearekin izandako mugapenak, eta editore hau hobetzeko Concept&Go izena duen kolore-kodeketa anotazioetan oinarritutako nabigaile luzapena.
© 2008-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados