Aquest article presenta el projecte «Viatge interplanetari», una experiència educativa que ha permès a l’alumnat de primer d’ESO de l’institut Antoni Pous i Argila viure l’emoció de l’aprenentatge des d’una perspectiva pràctica i creativa. A través de la construcció de maquetes a escala del sistema solar i d’una base a Mart, els estudiants han fet un viatge que els ha dut a treballar d’una manera tangible i significativa conceptes matemàtics com l’escala i la proporció. El projecte no només ha motivat els alumnes a endinsar-se en el món de les ciències i les matemàtiques, sinó que també ha fomentat la col·laboració, el pensament crític i la resolució de problemes. A més, ha demostrat que la coordinació entre docents de diferents disciplines pot transformar el procés d’ensenyament i convertir-lo en una aventura apassionant i enriquidora tant per a alumnes com per a professors.
This article presents the Interplanetary Journey project, an educational experience that allowed 1st-year secondary students at Antoni Pous i Argila High School to experience the thrill of learning through a practical and creative approach. By building scale models of the solar system and a Martian base, students embarked on a journey that made mathematical concepts like scale and proportion tangible and meaningful. The project inspired students to delve into the worlds of science and mathematics and encouraged teamwork, critical thinking, and problem-solving. It highlighted how interdisciplinary teacher collaboration can transform teaching into an exciting and enriching adventure for students and educators.
© 2008-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados