Tesi-lanetan egiten diren datu-bilketak eta datu horiek aztertzeko sortzen diren tresnak sakabanatuta egotendira unibertsitateetako biltegietan. Dispertsio horrek oztopatu egiten du datu horien edo tresnen berrerabilera.CLARIAH-EUS bezalako ikerketa-azpiegitura digitalen helburuetako bat da tesietan jasotako datuak erraz bilatzekotresnak sortzea eta beste ikertzaileentzat ikusgarri eta berrerabilgarri jartzea. Esaterako, CLARIN-ERIC azpiegiturak,Virtual Language Observatory (VLO) tresnarekin, biltegi ezberdinetan dauden datuak eta tresnak bilatzekomodua ematen du. Lan honetan, eskolako laburpen-testuen corpusa bildu dugu, eta datuak EuDatera igoditugu; ondoren, CLARINen VLOn eskuragarri jarri ditugu, beste ikertzaileek erabil ditzaten, CC BY-NC 4.0 lizentziapean.Bestalde, laburpenak lortzeko tresnak eta laburpenak eskolan lantzeko ebaluazio-metodoak proposatuditugu.
The data collected in PhD theses and the tools created to analyze these data are currently dispersed across universitywarehouses, hindering their potential reuse. One of the primary objectives of digital research infrastructuressuch as CLARIAH-EUS is to mitigate this issue by facilitating easy searchability of thesis-produced data and enhancingtheir visibility and reusability for other researchers. For instance, the CLARIN-ERIC infrastructure offersthe Virtual Language Observatory (VLO) tool, which enables users to search for data and tools across various repositories.This paper aims to contribute to the research community by uploading the school summary text datacollected onto EuDat, subsequently making it accessible through CLARIN’s VLO for wider utilization by fellow researchers,under the CC BY-NC 4.0 license. Additionally, we propose novel methods and tools aimed at generatingsummaries and evaluating methods for working with school summaries.
© 2008-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados