Mathematical Content on STEM Activities. A Lasa, J Abaurrea, H Iribas Journal on Mathematics Education 11 (3), 333-346, 2020 | 29 | 2020 |
STEM projects as didactical situations in mathematics: theoretical frame to construct algebraic institutional meanings A Lasa, MR Wilhelmi, O Belletich, J Abaurrea, H Iribas The 14th International Congress on Mathematical Education, 2020 | 6 | 2020 |
What kind of school organizational decisions serve to enhance sustainable personal and social growth? JV Orón Semper, I Lizasoain, J Abaurrea, C González-García, ... Sustainability 13 (17), 9995, 2021 | 4 | 2021 |
Conocimiento intuitivo y formal en el aprendizaje de la probabilidad MR Wilhelmi, A Lasa, J Abaurrea, O Belletich Universidad de Granada, 2019 | 3 | 2019 |
El problema de la argumentación: una aproximación desde el EOS A Lasa, MR Wilhelmi, J Abaurrea Universidad de Granada, 2017 | 2 | 2017 |
Long live to triangles! Dynamic models for trigonometry A Lasa, N Belloso, J Abaurrea Revista do Instituto GeoGebra Internacional de São Paulo 5 (2), 30-55, 2016 | 2 | 2016 |
Crecer con las matemáticas: talleres experienciales de matemáticas para la formación de profesores de escuela infantil y primaria. Guía didáctica para el docente formador A Millán Gasca, P Magrone, F Arlotti, G Scaramuzzo, F Subania, ... | 1 | 2022 |
Análisis didáctico de actividades para el estudio de lugares geométricos J Abaurrea, A Lasa, MR Wilhelmi Universidad de Valladolid 23, 143-152, 2019 | 1 | 2019 |
Momentos de exploración e ilustración en la determinación de circunferencias en futuros docentes de educación secundaria J Abaurrea, A Lasa, MR Wilhelmi Yupana. Revista de Educación Matemática de la UNL 11, 87-110, 2017 | 1 | 2017 |
Formación activa del profesorado: uso de la transposición meta-didática en un curso GeoGebra A Lasa, M Wilhelmi, J Abaurrea FESPM, 2017 | 1 | 2017 |
Análisis de idoneidad en propuestas para el estudio de cónicas con GeoGebra en Educación Secundaria JA Larrayoz Universidad Pública de Navarra, 2023 | | 2023 |
SITUACIÓN DE OPTIMIZACIÓN EN EDUCACIÓN PRIMARIA: UNA PARCELA PARA TXIKI R Melo, X Nunes, PP Alves, AC Santana, VP Lorenzo, FCR Vilar, T André, ... EDUCAÇÃO E ENSINO DE CIÊNCIAS E MATEMÁTICA: PESQUISA, APLICAÇÃO E NOVAS …, 2022 | | 2022 |
Modelos fantásticos: los secretos del software dinámico: Fantastic models: the secrets of dynamic software A Lasa, MR Wilhelmi, J Abaurrea Studies in Education Sciences 3 (1), 376-394, 2022 | | 2022 |
Let’s tie circumferences up, so we count them all. An unconventional combinatorics problem in compulsory secondary school A Lasa, R Miguel, J Abaurrea South Florida Journal of Development 3 (1), 1117-1128, 2022 | | 2022 |
Un paseo por el casco antiguo de Pamplona…con una mirada matemática. J Lasa, Aitzol., Abaurrea, MR Wilhelmi | | 2022 |
Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of … A Millán Gasca, P Magrone, F Arlotti, G Scaramuzzo, F Subania, ... | | 2022 |
Haur Hezkuntzan matematiken lanketa egiteko proiektu baten diseinua eta azterketa A Remírez Ortega | | 2022 |
S’épanouir avec le mathématiques: ateliers mathématiques pour la formation des professeurs des écoles. Guide didactique pour les formateurs A Millán Gasca, P Magrone, F Arlotti, G Scaramuzzo, F Subania, ... | | 2022 |
Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori A Millán Gasca, P Magrone, F Arlotti, G Scaramuzzo, F Subania, ... | | 2022 |
A Zoom-window to keep in touch R Catalan, J Abaurrea, V Celi JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES 34 (5), 1190-1190, 2021 | | 2021 |