Layering methodological tools to represent classroom collectivity

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126488
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Layering methodological tools to represent classroom collectivity
Autor/es: McGarvey, Lynn | Glanfield, Florence | Mgombelo, Joyce | Thom, Jennifer | Towers, Jo | Simmt, Elaine | Markle, Josh | Davis, Brent | Martin, Lyndon C. | Proulx, Jérôme
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: McGarvey, Lynn, et al. “Layering methodological tools to represent classroom collectivity”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 1. ISBN 978-84-1302-175-1, pp. 177-201
Resumen: Our research is guided by the question: “How might we observe, document, display, and analyze data from a collective systems perspective?” In this research forum, we share new research tools for studying mathematics classrooms, highlight opportunities for observation and analysis by layering these tools, and then illustrate how the layering of tools allows for visual distinctions across lessons and classrooms.
Patrocinador/es: Research was supported by the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada.
URI: http://hdl.handle.net/10045/126488
ISBN: 978-84-1302-175-1
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 1

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol1-09.pdf2,32 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.